Promotor | Tematyka | Opis | Finansowanie |
---|---|---|---|
Dr hab. inż. Henryk Anglart | Energetyka jądrowa | Modelowanie procesów w rdzeniu reaktora, analizy Monte-Carlo | Granty NCBiR, Projekty międzynarodowe |
Prof. dr hab. inż. Krzysztof Badyda | Metoda selektywnej niekatalitycznej redukcji tlenków azotu ( SNCR) w spalinach | Opracowanie modeli procesów cieplno- przepływowych w z uwzględnieniem wariantowej implementacji technologii SNCR. Dobór optymalnych parametrów procesowych technologii. | Projekt Badawczy NCBR, w ramach POIG 1.3.1 |
Modelowanie procesów cieplno przepływowych w maszynach, urządzeniach oraz instalacjach energetycznych | Opracowanie oraz analiza modeli matematycznych instalacji, analiza nowych technologii energetycznych, także z uwzględnieniem aplikacji w zakresie technologii ochrony środowiska | Możliwość ubiegania się o granty i stypendia, możliwość pozyskania finansowania prac badawczych w ramach współpracy z przemysłem | |
Dr hab. Dorota Chwieduk | Energetyka budynku | Niekonwencjonalne metody konwersji i magazynowania energii oraz rozwiązania materiałowo – instalacyjne energetyki odnawialnej zwiększające efekt energooszczędności i samowystarczalności energetycznej budynków | Projekt POIG 2011– 2014 |
Energetyka słoneczna cieplna | Wykorzystanie konwersji fototermicznej w rozwiązaniach aktywnych i pasywnych obudowy budynku – technologie energetyki słonecznej cieplnej zintegrowane z budynkiem | COST Action TU1205: 2013– 2016 (BISTS)- możliwość wyjazdu na Międzynarodowe Warsztaty, Szkoły Letnie, kilku misięczne staże naukowo-badawcze | |
Magazynowanie ciepła w gruncie i wykorzystanie materiałów PCM | Badania długoterminowego magazynowania akumulacji ciepła w gruncie. Badania wykorzystania materiałów ulegających przemianie fazowej w zastosowaniu do budownictwa energooszczędnego | Możliwość ubiegania się o granty i prace eksperckie zespołowe | |
Inteligentne miasta – Smart Cities | Zagadnienia efektywności energetycznej w miastach, energooszczędne budynki interaktywne, wykorzystanie odnawialnych źródeł energii | Program SMART CITIES JP KE. Możliwość ubiegania się o granty krajowe, projekty Horizon 2020 i prace eksperckie zespołowe | |
Dr hab. inż. Piotr Czarnocki | Uszkodzenia eksploatacyjne laminatów-delaminacje | Badanie przy pomocy metod numerycznych i doświadczalnych uszkodzeń laminatu węglowo-epoksydowego powodowanych uderzeniami niskoenergetycznymi , mogącymi wystąpić w trakcie eksploatacji płatowca oraz ich skutków w odniesieniu do wytrzymałości resztkowej. | POIG |
Wady fabrykacyjne laminatów- delamnacje i niedoklejenia | Modelowanie numeryczne rozwoju wad produkcyjnych typu niedoklejenia wraz z weryfikacją doświadczalną wyników modelowania numerycznego w aspekcie dopuszczenia wyrobu do eksploatacji | POIG | |
Deformacje laminatów w procesie wytwarzania | Opracowanie procedury poprawy dokładności odwzorowania geometrii elementów płatowca wykonanych z laminatów epoksydowo-węglowych, utwardzanych w podwyższonych temperaturach poprzez sterowaniem interakcja foremnika i wyrobu. | PBS | |
Połączenia metal laminat epoksydowo-węglowy | Modelowanie bezadhezyjnych połączeń elementów metalowych z laminatem epoksydowo-węglowycm w celu zrozumienia mechanizmu przenoszenia obciążenia oraz mechanizmów uczestniczących w procesie niszczenia | PBS | |
Prof.dr hab. inż. Janusz Frączek | Modelowanie układów wieloczłonowych z zastosowaniem obliczeń sekwencyjnych, równoległych i rozproszonych | Opracowanie nowych modeli układów złożonych z wielu członów do badań dynamiki pojazdów, robotów, układów biomechanicznych i innych z zastosowaniem algorytmów sekwencyjnych i równoległych; badania układów odkształcalnych o różnych zastosowaniach; modele z uwzględnieniem tarcia i kontaktu, obliczenia z zastosowaniem wysokowydajnych kart, weryfikacja eksperymentalna. | Grant NCN |
Dr hab. inż. Cezary Galiński | Projektowanie samolotów | Nietypowe układy samolotów, optymalizacja samolotów, samoloty bezzałogowe | Możliwość ubiegania się o granty i stypendia |
Prof.dr hab. inż. Zdobyslaw Goraj | Projektowanie i optymalizacja bezzałogowych celów latających | Opracowanie układu aerodynamicznego i struktury nośnej, optymalnego dla zadanej misji | Grant NCBiR pt.: „Odrzutowe cele powietrzne z programowaną trasą lotu” |
Projektowanie i optymalizacja samolotów bezzałogowych operujących w trudnych warunkach atmosferycznych | Optymalizacja obciążenia powierzchni i mocy. Minimalizacja masy i prędkości przeciągnięcia | Grant Norweski pt: „A novel approach to monitoring the impact of climate change on Antarctic ecosystems” | |
Numeryczne i doświadczalne badanie stateczności samolotów General Aviation z napędem turbośmigłowym | Minimalizacja sprzężeń dynamicznych samolotów lekkich na zwiększonych kątach natarcia | VII Program Ramowy UE, projekt ESPOSA (Efficient Systems and Propulsion for Small Aircraft) | |
Weryfikacja bez-inwazyjnych metod doświadczalnych do analizy stanu struktury lotniczej | Opracowanie testów typu „banchmark” do weryfikacji bezkontaktowych metod ultrasonicznych i termograficznych. Opracowanie metod scaningu i automatycznej rejestracji uszkodzeń | VII Program Ramowy UE, projekt AfloNext (Maturation of an integrated set of active flow, load and noise control technologies for the next generation of active wing, including in-flight demonstration) | |
Dr hab. inż. Elżbieta Jarzębowska | Modelowanie, analiza dynamiczna, symulacja i sterowanie ruchem układów mechanicznych i elektromechanicznych o strukturze złożonej z elementów sztywnych i odkształcalnych | Zakres proponowanych prac badawczych obejmuje opracowanie nowych modeli sterowania na poziomie kinematyki i dynamiki, nowych algorytmów i strategii sterowania dla modeli różnych obiektów, np. pojazdów kołowych naziemnych, pojazdów podwodnych, autonomicznych obiektów latających, manipulatorów naziemnych i kosmicznych, modeli biomechanicznych i biomimetycznych | granty NCN |
Dr hab. inż. Hanna Jędrzejuk | Optymalizacja wielokryterialna w procesach decyzyjnych dotyczących budynków oraz systemów wewnętrznych | Dokonanie wyboru rozwiązań na podstawie przyjętych kryteriów (energetycznych, ekonomicznych, itp.) zależnie od warunków lokalnych, wybranej technologii oraz przyjętego sposobu eksploatacji. | |
Modelowanie i symulacja procesów energetycznych zachodzących w budynkach | Analiza wybranych procesów niestacjonarnych zachodzących w budynkach pod kątem efektywności energetycznej lub komfortu wewnętrznego. | ||
Weryfikacja rozwiązań technicznych budynków i systemów wewnętrznych w warunkach dynamicznych | Sprawdzanie „typowych” rozwiązań w innych warunkach niż przyjęte w założeniach projektowych. | ||
Multicriteria optimisation of the buildings and internal systems | Evaluation technical systems in buildings on the selected criteria (economic, energetic, the life cycle analysis, etc.), depending on the chosen technology and operation. | ||
Modelling and simulation of the energetic processes in buildings | Analysis of the dynamic processes in building in terms of energy efficiency or thermal comfort. | ||
Verification of the technical solutions in buildings in dynamic conditions | Verification of the "typical" solutions in different conditions than assumed in the design. | ||
Dr hab. inż. Grzegorz Krzesiński | Analiza numeryczna wytrzymałości struktur kompozytowych | Badania złożonych struktur ceramiczno-metalowych - projektowanie i homogenizacja | Możliwa współpraca w ramach grantu NCBiR |
Metody badań naprężeń własnych | Rozwój metody penetratora za pomocą symulacji numerycznych i pomiarów eksperymentalnych | Możliwość ubiegania się o granty badawcze | |
Kształtowanie wytrzymałościowe implantów dokostnych | Analiza przypadków klinicznych złamań w zależności od zastosowanych technik stabilizacji (urządzenia i procedury) | Finansowanie w ramach współpracy z WUM, możliwość ubiegania się o granty | |
prof dr hab. inż. Janusz Lewandowski | Energetyka konwencjonalna i odnawialna | Modelowanie i identyfikacja procesów, sterowanie i optymalizacja układami energetycznymi | Granty NCBiR, NCN. Współpraca z przemysłem |
dr hab. inż. Ryszard Maroński | Optymalizacja strategii rozgrywania konkurencji sportowych | Zastosowanie metod sterowania optymalnego w biomechanice, w tym sportu | |
Minimalizacja zużycia paliwa (kosztu) | Zastosowanie metod sterowania optymalnego w lotnictwie i transporcie kołowym | ||
Siłownie wiatrowe | Osiągi, aerodynamika, aeroelastyczność, sterowanie turbin wiatrowych | ||
dr hab. inż. Marek Matyjewski | Modelowanie w biomechanice | Opracowanie nowych modeli kręgosłupa. Badanie i modelowanie numeryczne zderzeń. Bezpieczeństwo bierne pojazdów. | |
Analiza ryzyka i niezawodności | Modelowanie niezawodności człowieka. Modelowanie niezawodności obiektów technicznych. Metody analizy ryzyka. | ||
Dr hab. inż. Jarosław Milewski | Ogniwa paliwowe | Badania teoretyczne i doświadczalne nad ogniwami paliwowymi, głównie węglanowymi i ceramicznymi. Szeroki wachlarz możliwości, produkcja wodoru - elektrolizer alkaliczny, parowy rozkład metanu; zagadnienia cieplno-przepływowe, materiałowe. Optymalizacja konstrukcji - grubości poszczególnych warstw, itp. | Możliwość ubiegania się o granty i stypendia |
Sezonowe magazynowanie energii słonecznej | Symulacje dynamiki pracy sezonowych zasobników ciepła gromadzących energię słoneczną. Współpraca z odbiorcą ew. siecią ciepłowniczą. Analizy techniczno-ekonomiczne takich rozwiązań w warunkach krajowych | ||
Szczytowe magazynowanie energii elektrycznej | Technologie CAES (Compressed Air Energy System) oraz SOEC (Solid Oxide Electrolysis Cell). W pierwszym przypadku energia jest akumulowana w postaci sprężonego powietrza, w drugim w postaci wodoru. | ||
Prof.dr hab. Janusz Narkiewicz | Mechanika, modelowanie i symulacja obiektów ruchomych, wiropłaty, systemy pokładowe, układy nawigacji i sterowania | Modelowanie ruchu statków powietrznych, statków morskich, pojazdów lądowych, pojazdów nadwodnych, Układy nawigacji i sterowania obiektów ruchomych.Aeromechanika wiropłatów | Projekty badawcze 7 PR. Granty NCN i NCBiR, umowy z przemysłem |
Dr hab. inż. Janusz Piechna | Przepływy nieustalone w maszynach przepływowych | Opracowanie nowych maszyn przepływowych wykorzystujących efekty przepływu nieustalonego | Prace własne |
Obliczenia numeryczne opływu pojazdów lądowych | Numeryczne badanie wpływu dodatkowych elementów aerodynamicznych stałych i ruchomych na własności aerodynamiczne nadwozi pojazdów lądowych | ||
Obliczenia sprzężeń mechaniczno-przepływowych | Modelowanie dynamiki poduszek powietrznych i odkształcalnych elementów biologicznych. | ||
Modelowanie przepływów ze spalaniem | Modelowanie spalania w komorach pulsacyjnych i silnikach przepływowych bezsprężarkowych. | ||
Dr hab. inż. Mirosław Rodzewicz | Badania i opracowanie modelowego spektrum obciążeń samolotów bezzałogowych | Dla potwierdzenia bezpieczeństwa użytkowania samolotów bezzałogowych konieczne są badania spektrów obciążeń eksploatacyjnych, które z uwagi na specyficzne cechy systemów bezzałogowych są inne niż w tradycyjnych statkach powietrznych i dotychczas nie zostały w pełni zbadane. | Granty NCBR |
Degradacja właściwości wytrzymałościowych kompozytowych struktur lotniczych pod wpływem obciążeń zmiennych – ekwiwalentne spektrum obciążeń | Kosztowność i długotrwałość badań zmęczeniowych stwarza potrzebę ekonomizacji sposobów prowadzenia badań zmęczeniowych (stosowania uproszczonych spektrów obciążeń dających ekwiwalentny wynik do pełnego spektrum obciążeń). Ekonomizacja ta powinna być oparta na badaniach naukowych, których potrzeba wciąż jest bardzo aktualna. | ||
Rozwój metod szybkiego określania właściwości cyklicznych struktur kompozytowych | Pracochłonność określania właściwości zmęczeniowych kompozytów stwarza potrzebę ekonomizacji metod badawczych (badania trwałości zmęczeniowej dla wybranych parametrów cykli obciążeń, po to aby na tej podstawie estymować właściwości zmęczeniowe dla szerszego zakresu spektrum obciążeń). Ekonomizacja ta powinna być oparta na badaniach naukowych, których potrzeba wciąż jest bardzo aktualna. | ||
Kompozytowe struktury energochłonne - nowe standardy w projektowaniu kabin samolotów i szybowców | Skutki wypadków szybowców lub samolotów kompozytowych są bardzo często tragiczne z uwagi na małą energochłonność struktur konstrukcyjnych. Sytuację tę można by poprawić wprowadzając różne metody dysypacji energii uderzenia. Wymaga to badań, a przykładem sukcesu są kompozytowe kokpity samochodów formuły 1. | ||
Kompozytowe konstrukcje typu „smart structures”. | Rozwój technologiczny w dziedzinie lotniczych struktur wymaga sprostania takim wyzwaniom, jak np. zmienność kształtu profilu skrzydła, „unerwienie” konstrukcji, tak aby na bieżąco prowadzić jej defektoskopię, itd.. Jest to temat dla doktorantów o usposobieniu wynalazcy. | ||
Prof. dr hab. inż. Tadeusz Skoczkowski | Opracowanie metodyki i narzędzi analizy poprawy efektywności energetycznej układów napędowych z silnikami indukcyjnymi w przemyśle w Polsce. | Celem pracy jest opracowanie metodyki i narzędzi analizy możliwości poprawy efektywności energetycznej układów napędowych z silnikami indukcyjnymi w przemyśle w Polsce. W przemyśle w Polsce istnieje znaczny potencjał oszczędności energii, który może być wykorzystany przy zastosowaniu kompleksowej metody oceny zużycia energii przez układy napędowe z silnikami indukcyjnymi w całym cyklu życia. | Możliwość ubiegania się o granty i stypendia. |
Zrównoważony model produkcji energii z OZE na przykładzie biomasy. | Celem pracy jest opracowani propozycji systemu wsparcia OZE opartego na wielokryterialnej ocenie zrównoważenia danej technologii OZE i zróżnicowania poziomu wsparcia dla różnych technologii na poziomie regionalnym. | ||
dr hab. inż. Konrad Świrski | Energetyka jądrowa | Analizy bezpieczeństwa reaktorów jądrowych | Granty NCBiR . Współpraca z przemysłem |
Energetyka konwencjonalna i odnawialna | Systemy informatyczne dla energetyki, optymalizacja pracy układów, modelowanie empiryczne | Granty NCBiR. Współpraca z przemysłem. Projekty międzynarodowe | |
Prof.dr hab. Andrzej Teodorczyk | Modelowanie procesów spalania w silnikach tłokowych | Opracowanie nowych modeli spalania do komputerowych kodów CFD do symulacji procesów roboczych w silnikach tłokowych | Grant NCBiR |
Modelowanie i badania detonacji gazowych | Opracowanie nowych metod tłumienia detonacji gazowych; badania doświadczalne; modelowanie CFD | Grant NCBiR | |
dr hab. inż. Marek Wojtyra | Metody obliczeniowe kinematyki i dynamiki robotów oraz innych układów wieloczłonowych |
Badania dotyczące metod modelowania (a) sztywnych lub odkształcalnych układów wieloczłonowych z więzami nadmiarowymi, (b) zamkniętych łańcuchów kinematycznych z tarciem suchym w przegubach, (c) kinematyki i dynamiki manipulatorów redundantnych, (d) układów z nadmiarową liczbą napędów oraz układów niedosterowanych. |
Grant NCN |
Prof.dr hab. Teresa Zielińska | Metody syntezy ruchu robotów humanoidalnych | Profesjonalny system rejestracji ruchu człowieka, robot dwunożny, specjalizowane pakiety oprogramowania | Grant MNiSW |
Badania w zakresie robotów inspekcyjno- interwencyjnych | Roboty mobilne, zestawy czujników, specjalizowane systemy do projektowania i analizy właściwości złożonych układów mechanicznych | Projekt Innowacyjna Gospodarka - PROTEUS – Fundusze strukturalne |