Ukierunkowana jest na analizę zjawisk występujących podczas przejścia laminarno turbulentnego w warstwie przyściennej poddanej oddziaływaniu śladów spływowych występujących w wielostopniowych maszynach przepływowych. Zastosowanie analiz odnosi się do opływu wokół łopat turbiny niskiego ciśnienia silników lotniczych. Badania przeprowadzono z wykorzystaniem uproszczonej geometrii pozwalającej na zastosowanie metod pomiarowych. Wyniki przeprowadzonych badań odnoszą się do bazowego opływu stacjonarnego tj. bez oddziaływania śladów i do opływu podczas występowania śladów. Wykonanie badań zakłada przedstawienie uzyskanych wyników w taki sposób aby uzyskały przydatność jako wyniki porównawcze przy wykonywaniu symulacji numerycznych. Celem pracy jest zbadanie i dookreślenie parametrów przejścia laminarno turbulentnego podczas opływu stacjonarnego przy podwyższonym poziomie turbulencji oraz wskazanie zależności między parametrami warstwy przyściennej podczas oddziaływania (tłumienia) śladami spływowymi.