Zmodyfikowano: 31.08.2009 09:57
|
prof. dr hab. inż. Tadeusz Szopa
Adres:
Instytut Techniki Lotniczej i Mechaniki Stosowanej
ul. Nowowiejska 24 00-665 Warszawa
Telefon: (+48 22) 234 73 63
Fax: (+48 22) 621 54 63 E-mail: tszopa(at)meil.pw.edu.pl
|
Stanowisko w Politechnice Warszawskiej oraz pełnione funkcje
- Profesor nadzwyczajny Politechniki Warszawskiej
- Kierownik Zespołu Bezpieczeństwa i Niezawodności w ITLiMS PW
- Kierownik studiów podyplomowych Bezpieczeństwo i higiena pracy
Wykładane przedmioty
- Metody analizy ryzyka zawodowego (studia podyplomowe)
- Podstawy Analizy Niezawodności (studia podyplomowe)
- Problematyka Bezpieczeństwa (studia podyplomowe)
- Podstawy Konstrukcji Maszyn III (studia stacjonarne)
Zainteresowania naukowe
- Probabilistyczne modelowanie zjawisk i procesów zachodzących w systemach człowiek-technika-otoczenie
- Metody modelowania i analizy ryzyka i niezawodności
- Analiza ryzyka zawodowego
- Podstawy nauki o bezpieczeństwie
Wybrane publikacje
- Niezawodność i bezpieczeństwo. Rozdział w: Podstawy Konstrucji Maszyn, t. I, WNT, Warszawa 1999.
- The principles of safety modelling. The Archive of Mechanical Engineering, 1998, 2.
- Statistical risk analysis in glider flight. The Archive of Mechanical Engineering, 1998, 4.
- Wybrane Problemy nauki o bezpieczeństwie. Zag. Ekspolat. Masz., 2002, 1.
- Możliwości analizy ryzyka w przypadku nadzwyczajnych zagrożeń. Mat. konf. "Współczesne problemy ekstremalnych zagrożeń środowiska", IMiGW, Warszawa 2001.
- Mapy terytorialnego rozkładu ryzyka. Wyd. EDURA, 2004 (współaut.: M. Dietrich, E.W. Roguski, J. Wolanin, M. Matyjewski).
- Probabilistyczna metoda modelowania i badań wypadków. Zag. Eksploat. Masz., 2005, 2.
- Możliwość wykorzystania probabilistycznego modelowania w praktyce działania służb ratowniczych. Zag. Eksploat. Masz., 2005, 3.
Udział w projektach badawczych
- Kierownik grantu "Opracowanie metodyki tworzenie map ryzyka i zagrożeń na terytorium kraju" (2002-2004)
- Kierownik zadania w projekcie celowym zamawianym "Statystyczne i probabilistyczne metody modelowania i analizy wypadków przy pracy" (2001-2003)
- Udział w grancie MNiSZW „Ryztko jako kryterium projektowania maszyn oceanotechnicznych”. P. Sz. (2005-2006).
- Kierownik zadania: wstępne studia dotyczące niezawodności funkcjonowania systemu miejskiego indywidualnego transportu estakadowego. Grant rektorski 2006
- Wstępne studia dotyczące niezawodności funkcjonowania systemu miejskiego indywidualnego transportu estakadowego i bezpieczeństwa ludzi korzystających z takiego rodzaju transportu. Praca wykonana w ramach grantu rektorskiego w r. 2006 (wspólnie z dr. Stanisławem Suchodolskim).
Tematyka prowadzonych prac naukowych
- Bezpieczeństwo ludzi w miejskim indywidualnym transporcie estakadowym
- Niezawodność funkcjonowania systemu miejskiego indywidualnego transportu estakadowego
- Metody analizy ryzyka zawodowego
Członkostwo w towarzystwach i organizacjach naukowych
- Przewodniczący Zespołu Bezpieczeństwa w Komitecie Budowy Maszyn PAN
- Członek Zarządu Polskiego Towarzystwa Bezpieczeństwa i Niezawodności
Hobby