dr inż. Maria Złocka

zlocka

Informacje podstawowe:

  • Studia o specjalności mechanika stosowana ukończone na Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa w 1974 r uzyskaniem tytułu magistra inżyniera.
  • Od 1975 r pracuje w Politechnice Warszawskiej na stanowiskach naukowo dydaktycznych.
  • W 1983 r uzyskała tytuł doktora nauk technicznych w Politechnice Warszawskiej na Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa
  • Wykonała badania korkociągowe samolotów PZL-130 „Orlik” i „Iryda” I-22
  • Wykonywane prace naukowe dotyczą dynamiki lotu , teorii wrażliwości i teorii czynnego sterowania statkami powietrznymi.
  • Kierowała grantem KBN pt.: „Sterowanie stanami lotu w ruchu przestrzennym statku powietrznego”.
  • Obecnie kieruje grantem KBN pt.: ”Modelowanie dynamiki lotu ornitoptera”.

 

Ważniejsze publikacje

 

  1. M. Złocka : „Korkociąg samolotu – stateczność ruchu, wrażliwość, czynne sterowanie” III SYMPOZJUM NAUKOWE Problemy Techniczno- Eksploatacyjne W Kształceniu Pilotów, Wyższa Szkoła Oficerska Sił Powietrznych KTL, 1996 s 227-236;
  2. M. Złocka , 2000: ”Numerycal Analysis of the Sensitivity of Aircraft Flight Control at High of Attack ”, Proceedings of the Fourth International Seminar on „Recent Research and Design Progress in Aeronautical Engineering and Its Influence on Education-2000” ,Part II, Research Bulletin Number 10, (Ed. Z. Goraj), WUT, pp. 225-230,
  3. Lasek , J. Pietrucha , K. Sibilski , M. Złocka , Analogies between rotary and flapping wings from control theory point of view, AIAA Atmospheric Flight Mechanics Conference & Exibit, Montreal, Canada, Paper 2001-4002, pp.1-11;
  4. Lasek M., Pietrucha J., Sibilski K. Złocka M.: Stady of a Flight Dynamics and Automatic Control of an Animalopter , ICAS 2002 23rd International Congress of Aeronautical Sciences , Toronto – Canada 8-13 September, 2002 , Proceedings, ICAS 2002-5.5.3.