Badania

Zespoły badawcze

Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej należy do czołówki jednostek realizujących multidyscyplinarne badania naukowe z obszarów energetyki, inżynierii środowiska, lotnictwa i kosmonautyki, robotyki i w ogólności szeroko rozumianej inżynierii mechanicznej.

Prezentujemy nasze zespoły badawcze z Instytutu Techniki Cieplnej i Instytutu Techniki Lotniczej i Mechaniki Stosowanej

Najważniejsze osiągnięcia uzyskane w badaniach naukowych prowadzonych na Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa

Wśród bardzo wielu sukcesów uzyskanych ostatnio przez pracowników naukowych Wydziału MEL na podkreślenie zasługują:

  • Opracowanie metody symulacji przepływów transsonicznych wokół samolotu w pełnej konfiguracji, wraz z kompletnym oprogramowaniem;
  • Opracowanie metody badania stabilności nieliniowej przepływu dla przypadku chropowatych ścian;
  • Opracowanie bardzo dokładnej metody numerycznej do badania przepływu krwi w tętnicach;
  • Opracowanie algorytmów i oprogramowania do generowania i adaptacji sieci nie strukturalnych i hybrydowych;
  • Analiza dynamiczna samolotu w przypadkach dużych katów natarcia;
  • Skonstruowanie szybowca PW-6, który jest ulepszoną, dwumiejscową wersją Szybowca Klasy Światowej PW-5;
  • Skonstruowanie specjalnego stanowiska do badań wytrzymałościowych z wykorzystaniem opracowanej metody rezonansowej;
  • Skonstruowanie elektronicznego układu sterowania dla małego samolotu;
  • Opracowanie nowoczesnych systemów nawigacji dla różnych typów pojazdów – samolotów, statków, samochodów;
  • Opracowanie nowoczesnych metod symulacyjnych do badania procesów nieustalonych w siłowniach;
  • Opracowanie opartych na sieciach neuronowych metod optymalizacji spalania w bojlerach;
  • Skonstruowanie nowoczesnego Systemu Monitorowania Pracy Elektrowni;
  • Opracowanie nowoczesnych metod modelowania matematycznego oraz badań doświadczalnych spalania gazów i pyłów oraz wybuchów;
  • Opracowanie nowoczesnych metod modelowania matematycznego oraz wizualizacji procesów spalania w silnikach wewnętrznego spalania;
  • Opracowanie efektywnych polowych technik wizualizacyjnych do badania pól prędkości i temperatury w przypadkach przepływu ciepła i przepływu płynu;
  • Opracowanie nowej koncepcji spiralnego wymiennika ciepła jako zbiornika energii ciepła przemiany fazowej;
  • Konstruowanie oraz wytwarzanie (we współpracy z innymi wydziałami PW oraz ośrodkami medycznymi) implantów np. stawu łokciowego (patent) czy stawu biodrowego (nietypowa budowa – na indywidualne zamówienia)
  • Opracowanie nowoczesnych i efektywnych metod inspekcji w oparciu o roboty mobilne;
  • Konstruowanie maszyn kroczących, opracowanie metod syntezy ich ruchu oraz nawigacji;
  • Opracowanie nowoczesnych metod badań bezpieczeństwa ruchu drogowego (w szczególności małych samochodów) z zastosowaniem rzeczywistości wirtualnej;
  • Skonstruowanie PARAPODIUM PW – urządzenia przeznaczonego do rehabilitacji paraplegików, posiadającego unikalne cechy konstrukcyjne;
Powered by eZ Publish™ CMS Open Source Web Content Management. Copyright © 1999-2012 eZ Systems AS (except where otherwise noted). All rights reserved.