Poddano ankietyzacji 49 przedmiotów obejmujących wykład i wykład oraz ćwiczenia, oraz 39 zajęć obejmujących ćwiczenia oraz laboratoria .
Daje to łączną liczbę 98 ankietowanych zajęć. Zebrano łącznie 53892 ankiet, w tym 20595 dotyczyło wykładów, czy też wykładów łącznie z ćwiczeniami.
Najlepiej oceniono stosunek prowadzących do studentów (pyt.3) – całkowita średnia ocena wynosi tutaj - 4.435 (ub. r. 4.43) – w tym słabiej wypadły wykłady i wykłady z ćwiczeniami 4.42, a lepiej ćwiczenia, laboratoria, projekty - 4.45., w następnej kolejności wysoko oceniono formalne aspekty prowadzenia zajęć (pyt. 4) – 4.3 (ub. r. 4.27) w tym lepiej wypadły ćwiczenia, laboratoria, projekty - 4.31, a słabiej wykłady lub wykłady z ćwiczeniami –4.29. Kolejne oceny to: - zawartość merytoryczna przedmiotów (pyt 1) - 4.255 (ub.r. 4.1) w tym lepiej wypadły ćwiczenia, laboratoria, projekty - 4.26 a gorzej wykłady –4.25, - sposób prowadzenia zajęć( pyt.2) - 4.015 (4.037 ub.r) – w tym lepiej ćwiczenia a 4.12, a słabiej wykłady lub wykłady z ćwiczeniami 4.12, warunki prowadzonych zajęć (pyt.5) – 4.065 w tym lepiej wykłady lub wykłady z ćwiczeniami– 4.07, trochę słabiej ćwiczenia 4.06. Najsłabiej studenci ocenili swoje zaangażowanie w zajęcia (pyt.6) – 4.02 (w ub. r. – 3.79) – w tym lepiej zaangażowanie w ćwiczenia – 4.07, a gorzej zaangażowanie w wykłady lub wykłady z ćwiczeniami – 3.97.
Poddano ankietyzacji 49 przedmiotów obejmujących wykład, lub wykład i ćwiczenia (w jednym przypadku wykład i projekt) oraz 31 zajęć typu lektoraty, ćwiczenia oraz laboratoria.
Daje to łączną liczbę 80 ankietowanych zajęć. Zebrano łącznie 40564 ankiety, w tym 14711 dotyczyło wykładów, czy też wykładów łącznie z ćwiczeniami.
Najlepiej oceniono stosunek prowadzących do studentów (pyt.3) – całkowita średnia ocena wynosi tutaj 4.45 (4.475 odpowiedni semestr ubiegłego roku), w następnej kolejności wysoko oceniano formalne aspekty prowadzenia zajęć (pyt.4) – 4.31 (4.29 ub. r.). Niewiele gorzej oceniono zawartość merytoryczną przedmiotów (pyt.1) – średnia z ocen wynosi tutaj 4.275 (4.33 ub. r.). Atrakcyjność prowadzenia zajęć (pyt.2) została oceniona na 4.185 (4.136). Warunki prowadzonych zajęć (pyt.5, w ub. r. – 3.93) i swoje zaangażowanie w zajęcia (pyt.6, w ub. r. 3.82) uzyskały takie same oceny 4.005.
Dało się zauważyć iż przeciętnie w pytaniu 2, 6 wyższe oceny uzyskują te zajęcia, gdzie wymagany jest bliższy kontakt prowadzącego ze studentem (czyli ćwiczenia, laboratoria, lektoraty): średnia pytania 2 wyłącznie dla przedmiotów wykładowych wynosi 4.17 a dla pozostałych przedmiotów 4.20, średnia pytania 6 wyłącznie dla przedmiotów wykładowych wynosi 3.96 a dla pozostałych przedmiotów 4.05.
Średnie pytań 3 i 4 były identyczne: wynosiły odpowiednio 4.35 i 4.31 dla obu grup przedmiotów. Dla pytania 1 uzyskano natomiast 4.28 dla przedmiotów z wykładami i 4.27 dla pozostałych, dla pytania 5 uzyskano 4.07 dla przedmiotów z wykładami i 4.03 dla pozostałych. To porównanie wskazuje iż bliższy kontakt prowadzącego ze studentami w mniejszych grupach studenckich skutkuje w większości lepsza oceną sposobu prowadzenia zajęć (pytania 2,3,4).
Również w tym semestrze dało się zauważyć iż w pytaniach 2,6 (sposób prowadzenia zajęć, zaangażowanie studentów w zajęcia ) wyraźnie wyższe oceny uzyskują te zajęcia, gdzie wymagany jest bliższy kontakt prowadzącego ze studentem (czyli ćwiczenia, laboratoria, lektoraty):
Prawidłowość tą nasz Wydział odnotował już w uprzednich latach – wskazuje ona, iż bliższy kontakt prowadzącego ze studentami w mniejszych grupach studenckich skutkuje lepszą oceną wszelkich aspektów prowadzenia zajęć.
Najlepiej oceniono stosunek prowadzącego do studentów (pyt.3) – całkowita średnia ocena wynosi tutaj 4.4425 (ub. r. 4.59), w następnej kolejności wysoko oceniano formalne aspekty prowadzenia zajęć (pyt. 4) – średnia z ocen wynosi tutaj 4.305 (ub.r. 4.28). Niewiele gorzej oceniono zawartość merytoryczną przedmiotów (pyt.1) – średnia z ocen – 4.266 (ub. r. 4.215) oraz i atrakcyjność prowadzenia zajęć (pyt.2) - średnia 4.167 (ub.r. 4.0865). Najsłabiej studenci ocenili swoje zaangażowanie w zajęcia (pyt.6) – średnia 4.02 (ub.r. 3.805). Warunki prowadzenia zajęć (pyt.5) były ocenione na 4.0575 (po raz pierwszy ankietowane w semestrze letnim 2010/11 były ocenione na 3.93).
Na WYKRESIE 1 pokazano zestawienie wyników uzyskanych w roku akad. 2010/11 i 2011/12. W roku 2011/12 daje się zauważyć niewielki wzrost ocen, wszystkie oceny są powyżej 4.
|