Do zadań WSZJK w szczególności należy:
- dostarczanie standaryzowanych narzędzi umożliwiających przełożenie wizji kształcenia, ogólnych celów kształcenia na konkretną realizację prowadzonych na wydziale form studiów, monitorowanie i ocenę przyjętych w tym zakresie rozwiązań (wdrożenie KRK, ocena planowanych do uruchomienia i bieżących programów studiów),
- ewaluacja i monitorowanie procesu kształcenia pod kątem spełnienia wymagań zdefiniowanych przez wewnętrznych i zewnętrznych interesariuszy, w tym instytucji nadzorujących i akredytujących szkolnictwo wyższe,
- dostarczanie informacji na potrzeby zarządzania procesem kształcenia, w tym:
- osiągania przez studiujących zaplanowanych efektów uczenia się, umożliwiających ocenę istniejących potrzeb dot. wprowadzenia zmian oraz ocenę wprowadzonych rozwiązań,
- wyników działań, o których mowa w lit. b,
- możliwości rozwoju oferowanych programów studiów i form studiów,
- identyfikacji bieżących potrzeb w zakresie funkcjonowania prowadzonych form studiów, umożliwiających wprowadzenie koniecznych rozwiązań,
- zapewnienia adekwatności doboru kadry uczestniczącej w procesach kształcenia wobec powierzonej jej zadań,
- warunków stymulacji studiujących do rozwoju ich kompetencji i zainteresowań w celu poprawy poziomu jakości kształcenia,
- zgodności tematyki prowadzonych badań naukowych z procesami kształcenia,
- stanu infrastruktury dydaktycznej i naukowej wspierającej procesy kształcenia,
- możliwości rozwoju kadry, podnoszenia przez nią kwalifikacji,
- podnoszenie konkurencyjności Wydziału na arenie krajowej i międzynarodowej, podnoszenie atrakcyjności proponowanej oferty edukacyjnej,
- zapewnienie łączności kształcenia z prowadzonymi na Wydziale badaniami naukowymi;
- zapewnienie konkurencyjności absolwentów Wydziału wobec pracodawców w szczególności:
- prowadzenie współpracy z przedstawicielami pracodawców, mającej na celu identyfikację ich potrzeb,
- umożliwienie studentom i doktorantom podnoszenie kwalifikacji m.in. w procesach wymiany międzynarodowej,
- umożliwienie studentom i doktorantom udziału w realizowanych pracach naukowych,
- podnoszenie kwalifikacji kadry akademickiej uczestniczącej w procesach kształcenia oraz w procesach wspierających kształcenie,
- monitorowanie organizacji zajęć i bazy do prowadzenia zajęć dydaktycznych,
- monitorowanie kwalifikacji nauczycieli akademickich,
- monitorowanie prac dyplomowych i przebiegu egzaminów dyplomowych,
- zapewnienie mechanizmów pozwalających monitorować prawidłowość realizowanych procesów np. poprzez ich standaryzację oraz wprowadzanie ulepszeń istniejących rozwiązań.