System przewidywania rozwoju przypowierzchniowych pęknięć zmęczeniowych w szynach kolejowych
Data rozpoczęcia: 1.08.2001, data zakończenia: 31.07.2005
Kierownik projektu: prof. dr hab. inż. S. Bogdański
Grant KBN nr: 8 T07A 017 21
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Teoretyczne i doświadczalne badanie, projektowanie i wytworzenie prototypu sztucznego dysku międzykręgowego nowej generacji o podwyższonych właściwościach
Data rozpoczęcia: 1.10.2001, data zakończenia: 30.09.2004
Kierownik: prof. dr hab. inż. Marek Dietrich
Program Priorytetowy „Nowoczesne Środki Transportu"
Grant KBN nr: 7 T11E 027 21
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Projekt celowy zamawiany “System analizy wydarzeń wypadkowych w środowisku pracy dla potrzeb profilaktyki” koordynowany przez CIOP.
Zadanie: Statystyczne i probabilistyczne metody modelowania i analizy wypadków przy pracy,
Data rozpoczęcia: 01.10.2001; data zakończenia 14.03.2004
Kierownik zadania: prof. dr hab. inż. Tadeusz Szopa
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Opracowanie metodyki tworzenia map ryzyka i zagrożeń na terytorium kraju.
Projekt realizowany wspólnie z pracownikami SGSP.
Data rozpoczęcia: 01.02.2002; data zakończenia 31.12.2003
Kierownik: prof. dr hab. inż. Tadeusz Szopa
Grant KBN nr 0 T00A 009 22
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Temat: Budowa modelu rozwoju pęknięć zmęczeniowych typu “squat” w główkach szyn kolejowych na podstawie badań eksperymentalnych oraz symulacji komputerowych.
data rozpoczęcia: 01.02.2001, data zakończenia: 31.12.2003
Kierownik: dr inż. Paweł Pyrzanowski
Grant KBN nr 8 T07A 01220
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Elastooptyczny pomiar stanu naprężenia w elementach mostu Siekierkowskiego w trakcie przesuwania i podwieszania
Praca dla Instytutu Badawczego Dróg i Mostów
Data rozpoczęcia: 4.05.2001, data zakończenia: 15.09.2002
Kierownik pracy: prof. dr hab. inż. Jacek Stupnicki
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Metody oceny skutków przebiegu wypadków drogowych oraz możliwości poprawy bezpieczeństwa biernego w ruchu drogowym.
Data rozpoczęcia:01.02.1999, data zakończenia: 31.12.2001
Kierownik projektu: dr inż. Marek Matyjewski
Grant KBN nr 9 t12C 004 16
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Analiza pracy łożysk porowatych nowej generacji
Data rozpoczęcia: 01.04.1999, data zakończenia: 31.12.2001
Kierownik: dr hab. inż. Karol Krzemiński
Grant KBN nr: 7 T07C 019 16
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Projektowanie nowej generacji endoprotez z uwzględnieniem cech anatomicznych, reologicznych i adaptacji funkcjonalnej tkanek kostnych
Data rozpoczęcia: 1.08.1997, data zakończenia: 31.01.2001
Kierownik: prof. dr hab. inż. Marek Dietrich
Projekt stowarzyszony z projektem UE BRITE – ICON
(ICON - CIG funded supporting research project)
Grant KBN nr: 8 T11E 011 13
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Projekt stowarzyszony z projektem UE BRITE – ICON
(ICON - CIG funded supporting research project)
Modelling the growth of rolling contact fatigue cracks with the use of numerical simulation and multi-axial fatigue crack growth data
(Modelowanie rozwoju pęknięć zmęczeniowych w strefie kontaktu z wykorzystaniem numerycznej symulacji obciążeń i zmęczeniowych testów materiałowych)
Zrealizowany w latach 1999 – 2001.
Partner zagraniczny: Mechanical Engineering Department, The University of Sheffield, UK - Prof. M. W. Brown.
Kierownik i wykonawca ze strony polskiej: prof. dr hab. inż. S. Bogdański,
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wpływ cech geometrycznych pęknięć zmęczeniowych, wzajemnego oddziaływania ich powierzchni oraz struktury warstwy wierzchniej na rozwój pęknięć zmęczeniowych w strefie kontaktu
Data rozpoczęcia: 1998, data zakończenia: 2000
Kierownik projektu: prof. dr hab. inż. Jacek Stupnicki
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Predicting the behaviour of shallow-angle rolling contact fatigue (RCF) cracks in rails using 2 & 3 dimensional FE stress analysis and multi axial fatigue crack growth rate data
Zrealizowany w latach 1998 – 1999.
Kontraktor i wykonawca z polskiej strony: prof. dr hab. inż. S. Bogdański,
Projekt zrealizowany w ramach międzynarodowej współpracy naukowej pomiędzy Prof. S. Bogdańskim i Prof. M. W. Brownem. Dofinansowanie KBN nr PW-NN/WZ/32/090/98 w ramach umów międzyrządowych