Studenckie Koła Naukowe Tworzą Innowacje
Koła naukowe działające przy Wydziale MEiL z dofinansowaniem z Ministerstwa Edukacji i Nauki w ramach programu Studenckie Koła Naukowe Tworzą Innowacje.
L.p. | Nazwa koła naukowego | tytuł projektu | dofinansowanie z MEiN |
1 | Studenckie Koło Astronautyczne | Rozwój głowicy naprowadzającej do zastosowania na rakiecie kierowanej FOK | 51 700,00 zł |
2 | Studenckie Koło Astronautyczne | Rozwój stanowiska do testów silników rakietowych Hefajstos Studenckiego Koła Astronautycznego | 69 998,00 zł |
3 | Studenckie Koło Astronautyczne | Badanie algorytmów systemu orientacji satelity w ramach integracji kół reakcyjnych na satelicie PW-Sat3 | 70 000,00 zł |
4 | Studenckie Koło Aerodynamiki Pojazdów | Projekt oraz integracja systemu wysokiego napięcia i akwizycji danych w motocyklu elektrycznym | 63 500,00 zł |
5 | SAE Aero Design | Projekt i budowa bezzałogowych statków powietrznych o dużym udźwigu | 55 100,00 zł |
6 | WUT Racing | Przygotowanie struktur przenoszących obciążenia skupione w kompozytowych strukturach przekładkowych dla zwiększenia bezpieczeństwa struktury nośnej pojazdu. | 69 933,00 zł |
Celem projektu "Rozwój głowicy naprowadzającej do zastosowania na rakiecie kierowanej FOK" Studenckiego Koła Astronautycznego jest opracowanie oraz wykonanie systemu nawigacji wizyjnej do zastosowania na rakiecie kierowanej FOK. Będzie on oparty na nowoczesnych układach FPGA, które pozwolą na przetwarzanie obrazu z nieosiągalnymi dla innych technologii szybkościami.
Założeniem projektu „Rozwój stanowiska do testów silników rakietowych Hefajstos Studenckiego Koła Astronautycznego” jest rozwój i modernizacja stanowiska do testów silników rakietowych Hefajstos zlokalizowanego w kontenerze morskim na lotnisku w Przasnyszu.
Studenckie Koło Astronautyczne w ramach projektu "Badanie algorytmów systemu orientacji satelity w ramach integracji kół reakcyjnych na satelicie PW-Sat3" skupi się na sprawdzeniu niezawodności przygotowanych algorytmów sterowania w ramach integracji i testów kół reakcyjnych na satelicie PW-Sat3.
System orientacji jest krytycznym systemem satelity, dlatego aby zapewnić bezpieczeństwo misji PW-Sat3, pierwszym zadaniem projektu jest przeprowadzenie testów zakupionych kół reakcyjnych. Zespół napisze sterownik do obsługi urządzeń, przeprowadzi testy integracyjne oraz testy w pętli ze sprzętem (tzw. HIL), aby zweryfikować opracowane algorytmy sterowania.
Celem projektu Studenckiego Kola Aerodynamiki Pojazdów jest zaprojektowanie i budowa układu wysokiego napięcia do zasilania motocykla elektrycznego Perun 2.0, a także zakup i integracja podzespołów współpracujących, kontrolujących i monitorujących układ zasilania oraz pracę całego elektrycznego układu napędowego. Studenci planują zaprezentować swoją konstrukcję na międzynarodowych zawodach MotoStudent Electric 2023.
SAE AeroDesign Warszawa wyspecjalizowane w samolotach udźwigowych zaprojektuje 2 konstrukcje samolotów - Regular oraz Mikro. Regular - samolot o rozpiętości około 5.5m, zdolny do przenoszenia ładunku o masie 10 kg, napędzany silnikiem o mocy jedynie 750 W. Micro - samolot o konfiguracji delty, zdolny do przewożenia pudełek wielkości 12"x12"x2" o rozpiętości jedynie 36" z silnikiem o mocy 450 W, zastosowanie konfiguracji delty pozwoli na redukcję oporów i tym samym zwiększenie osiągów samolotu.
WUT Racing zrealizuje projekt "Przygotowanie struktur przenoszących obciążenia skupione w kompozytowych strukturach przekładkowych dla zwiększenia bezpieczeństwa struktury nośnej pojazdu. Jego celem jest zaprojektowanie oraz wykonanie zaawansowanej struktury nośnej do budowy czwartej konstrukcji wyścigowej klasy Formuły Student z przekładkowych kompozytów węglowych.
Minister Edukacji i Nauki zakwalifikował do finansowania 174 projekty na łączną kwotę 9 762 184,99 zł. Laureaci zostali wyłonieni spośród 308 zgłoszonych do konkursu wniosków. Wysokość dofinansowania 6 projektów z naszego Wydziału wynosi ponad 380 000 zł.