Procedury

Strona w trakcie aktualizacji

Najważniejsze procedury

Pozostałe opisy procedur, nie wymagające oddzielnych podstron znajdują się poniżej

Pełnomocnictwo do odbioru dokumentów z Dziekanatu przez osobę trzecią

Pełnomocnictwo należy osobiście złożyć w Dziekanacie. Kserokopia/skan pełnomocnictwa nie będzie honorowany.

Duplikat legitymacji

W przypadku zgubienia legitymacji lub zmiany danych osobowych należy wypełnić podanie ogólne (USOSWeb/Dla studentów/Podania ePW).

Do wniosku należy załączyć potwierdzenie wpłaty za duplikat legitymacji (33 zł).

Jeżeli zmiana dotyczy aktualizacji zdjęcia do legitymacji należy załączyć także aktualne zdjęcie w formacie .jpg (50KB, zdjęcie powinno mieć proporcje boków 2*2,5 przy minimalnym rozmiarze 300*375 pikseli).

Rejestracja na kolejny okres studiów, urlopy

Niżej wymienione podania należy wypełnić poprzez USOSWeb/Dla studentów/Podania ePW.

Podania składa się w określonych terminach podanych w kalendarzu na dany semestr (nie dotyczy podania o urlop zdrowotny).

Kalendarz na semestr letni 2024/2025 w opracowaniu

  • podanie dotyczące rejestracji na kolejny cykl (o rejestrację warunkową, powtarzanie semestru), 
  • podanie o przesunięcie terminu złożenia pracy dyplomowej o 3 miesiące, 
  • podanie o urlop zdrowotny, 
  • podanie o urlop okolicznościowy lub nieuwarunkowany.

Uznanie efektów kształcenia

Przeniesienie

Przeniesienie może dotyczyć wyłącznie osób, które są aktualnie studentami i zaliczyły w całości co najmniej I rok studiów na studiach I-go stopnia lub 1 semestr na studiach II-go stopnia.

Student może być przyjęty na dany kierunek, rodzaj i stopień prowadzonych na Wydziale studiów w trybie przeniesienia:

Przeniesienie zewnętrzne - w sprawie przeniesienia z innej Uczelni proszę kontaktować się z Biurem ds. Przyjęć na Studia: https://www.bps.pw.edu.pl/Kontakt

Przeniesienie wewnętrzne:

  • z innego wydziału Politechniki Warszawskiej;
  • z innego kierunku na drugi kierunek prowadzony w ramach Wydziału;
  • wewnątrz danego kierunku studiów (zmiana formy prowadzenia studiów)

Prosimy o zapoznanie się z poniższą instrukcją:

Studenci Wydziału MEiL chęć przeniesienia zgłaszają poprzez podanie ogólne (USOSWeb/Dla studentów/podania ePW). W treści podania należy wpisać nazwę i kod kierunku na jaki chcą się przenieść. Podanie należy przesłać jak będą wpisane wszystkie oceny w systemie USOS oraz zaliczony w całości pierwszy rok (I stopień) / pierwszy semestr (II stopień) studiów.  

Wznowienie studiów

O wznowienie studiów może ubiegać się były student Wydziału (Regulamin Studiów PW, Dział IV, §15), który przerwał studia po zaliczeniu:

  • co najmniej pierwszego roku studiów na studiach pierwszego stopnia;
  • pierwszego semestru studiów na studiach drugiego stopnia.

Procedura:

- osoba, która chce wznowić studia składa w Dziekanacie wypełniony wniosek (wymagany oryginał):

wniosek o wznowienie studiów (46,73 kB, 28/05/2024 07:31, obiekt)

- Dziekanat - przekazuje papierowy wniosek do Prodziekana ds. dydaktycznych w celu wyznaczenia warunków wznowienia

- Dziekanat - po wyznaczeniu warunków wznowienia, otwiera nowe podanie w USOSWeb (1000-WZN), wgrywa skan papierowego wniosku i przekazuje do osoby wznawiającej z prośbą o akceptację warunków wznowienia

- osoba wznawiająca - akceptuje warunki wznowienia i wnosi wyznaczoną opłatę za wznowienie oraz odsyła podanie do Dziekanatu

- Dziekanat - wpisuje wznowienie do systemu i nalicza opłaty. Po zaksięgowaniu wpłaty - zapisuje na przedmioty wyznaczone przez Prodziekana.

- po spełnieniu warunków wznowienia Dziekanat przygotowuje rozstrzygnięcie, które po podpisaniu przez Prodziekana wgrywa do podania oraz zamyka podanie.

Deklaracja pracy przejściowej

Kartę deklaracji pracy przejściowej składa się w Sekretariacie Zakładu, w którym praca jest realizowana.

e-Obiegówka

Uruchamiana jest w systemie USOSWeb

Rezygnacja ze studiów

Wniosek o rezygnację ze studiów należy złożyć poprzez USOSWeb/Dla studentów/Podania ePW

Procedura:

- po złożeniu podania przez studenta zostaje wystawiona decyzja skreślenia z listy studentów (USOSWeb)

- student ma 14 dni na odbiór decyzji skreślenia, dokument nieodebrany uznaje się jako „domniemanie doręczenia”

- decyzja staje się prawomocna w momencie jej odbioru lub po upływie 14 dni

- od powyższej decyzji nie przysługuje odwołanie

Skreślenie z listy studentów

§33 Regulaminu Studiów w PW

Kodeks Postępowania Administracyjnego

Procedura:

- po rejestracji studentów w systemie USOS, osobom, które nie otrzymały rejestracji na kolejny semestr zostaje wystawione zawiadomienie o wszczęciu postępowania administracyjnego (USOSWeb)

- student ma 14 dni na odbiór zawiadomienia o wszczęciu postępowania administracyjnego, dokument nieodebrany uznaje się jako „domniemanie doręczenia”

- od daty odbioru lub domniemania doręczenia student ma 7 dni na ewentualne zgłoszenie swoich uwag itp.

„Mając na uwadze powyższe, informuję, że zgodnie z art. 10 § 1 i § 73 Kpa, w terminie 7 dni od daty doręczenia niniejszego zawiadomienia, strona może zapoznać się z aktami sprawy, wypowiedzieć się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań, uzyskać wyjaśnienia w sprawie, składać oświadczenia, żądania, dowody, wnioski i zastrzeżenia, w siedzibie Wydziału pod adresem: ul. Nowowiejska 24, 00-665 Warszawa.”

- jeżeli Prodziekan rozpatrzy wniesione uwagi pozytywnie – zostaje wystawiona decyzja o umorzeniu postępowania w sprawie skreślenia z listy studentów (USOSWeb), a student zostaje zapisany na kolejny semestr studiów

- jeżeli Prodziekan rozpatrzy wniesione uwagi negatywnie lub jeżeli student nie zareaguje na zawiadomienie o wszczęciu postępowania administracyjnego w ciągu 7 dni (od odebrania lub domniemania doręczenia) zostaje wystawiona decyzja skreślenia z listy studentów (USOSWeb)

- od daty odbioru decyzji skreślenia lub domniemania jej doręczenia student ma 14 dni na złożenie odwołania do Rektora (poprzez podanie w USOSWeb)

- jeżeli student nie złoży odwołania – decyzja uprawomocnia się po upływie tego czasu