Strona główna » MEiL » Studia » Studia stacjonarne »
Procedury
Strona w trakcie aktualizacji
Najważniejsze procedury
- Prace i egzaminy dyplomowe
- Opłaty i ubezpieczenie NNW
- Praktyki
- Rekrutacja na studia II-go stopnia
- Stypendia
Pozostałe opisy procedur, nie wymagające oddzielnych podstron znajdują się poniżej
Pełnomocnictwo do odbioru dokumentów z Dziekanatu przez osobę trzecią
Pełnomocnictwo należy osobiście złożyć w Dziekanacie. Kserokopia/skan pełnomocnictwa nie będzie honorowany.
- pełnomocnictwo szczegółowe (189,17 kB, 19/05/2022 07:35, obiekt)
Duplikat legitymacji
W przypadku zgubienia legitymacji lub zmiany danych osobowych należy wypełnić podanie ogólne (USOSWeb/Dla studentów/Podania ePW).
Do wniosku należy załączyć potwierdzenie wpłaty za duplikat legitymacji (33 zł).
Jeżeli zmiana dotyczy aktualizacji zdjęcia do legitymacji należy załączyć także aktualne zdjęcie w formacie .jpg (50KB, zdjęcie powinno mieć proporcje boków 2*2,5 przy minimalnym rozmiarze 300*375 pikseli).
Rejestracja na kolejny okres studiów, urlopy
Niżej wymienione podania należy wypełnić poprzez USOSWeb/Dla studentów/Podania ePW.
Podania składa się w określonych terminach podanych w kalendarzu na dany semestr (nie dotyczy podania o urlop zdrowotny).
Kalendarz na semestr letni 2024/2025 w opracowaniu
- podanie dotyczące rejestracji na kolejny cykl (o rejestrację warunkową, powtarzanie semestru),
- podanie o przesunięcie terminu złożenia pracy dyplomowej o 3 miesiące,
- podanie o urlop zdrowotny,
- podanie o urlop okolicznościowy lub nieuwarunkowany.
Uznanie efektów kształcenia
- tabela_uznanie efektów uczenia (35,50 kB, 9/12/2024 14:22, obiekt)
Przeniesienie
Przeniesienie może dotyczyć wyłącznie osób, które są aktualnie studentami i zaliczyły w całości co najmniej I rok studiów na studiach I-go stopnia lub 1 semestr na studiach II-go stopnia.
Student może być przyjęty na dany kierunek, rodzaj i stopień prowadzonych na Wydziale studiów w trybie przeniesienia:
Przeniesienie zewnętrzne - w sprawie przeniesienia z innej Uczelni proszę kontaktować się z Biurem ds. Przyjęć na Studia: https://www.bps.pw.edu.pl/Kontakt
- Procedura przeniesienia z innej Uczelni (138,33 kB, 22/11/2022 11:32, obiekt)
Przeniesienie wewnętrzne:
- z innego wydziału Politechniki Warszawskiej;
- z innego kierunku na drugi kierunek prowadzony w ramach Wydziału;
- wewnątrz danego kierunku studiów (zmiana formy prowadzenia studiów)
Prosimy o zapoznanie się z poniższą instrukcją:
- Informacja dla studenta_przeniesienie wewnętrzne (19,97 kB, 25/01/2021 09:18, obiekt)
Studenci Wydziału MEiL chęć przeniesienia zgłaszają poprzez podanie ogólne (USOSWeb/Dla studentów/podania ePW). W treści podania należy wpisać nazwę i kod kierunku na jaki chcą się przenieść. Podanie należy przesłać jak będą wpisane wszystkie oceny w systemie USOS oraz zaliczony w całości pierwszy rok (I stopień) / pierwszy semestr (II stopień) studiów.
Wznowienie studiów
O wznowienie studiów może ubiegać się były student Wydziału (Regulamin Studiów PW, Dział IV, §15), który przerwał studia po zaliczeniu:
- co najmniej pierwszego roku studiów na studiach pierwszego stopnia;
- pierwszego semestru studiów na studiach drugiego stopnia.
Procedura:
- osoba, która chce wznowić studia składa w Dziekanacie wypełniony wniosek (wymagany oryginał):
wniosek o wznowienie studiów (46,73 kB, 28/05/2024 07:31, obiekt)
- Dziekanat - przekazuje papierowy wniosek do Prodziekana ds. dydaktycznych w celu wyznaczenia warunków wznowienia
- Dziekanat - po wyznaczeniu warunków wznowienia, otwiera nowe podanie w USOSWeb (1000-WZN), wgrywa skan papierowego wniosku i przekazuje do osoby wznawiającej z prośbą o akceptację warunków wznowienia
- osoba wznawiająca - akceptuje warunki wznowienia i wnosi wyznaczoną opłatę za wznowienie oraz odsyła podanie do Dziekanatu
- Dziekanat - wpisuje wznowienie do systemu i nalicza opłaty. Po zaksięgowaniu wpłaty - zapisuje na przedmioty wyznaczone przez Prodziekana.
- po spełnieniu warunków wznowienia Dziekanat przygotowuje rozstrzygnięcie, które po podpisaniu przez Prodziekana wgrywa do podania oraz zamyka podanie.
Deklaracja pracy przejściowej
Kartę deklaracji pracy przejściowej składa się w Sekretariacie Zakładu, w którym praca jest realizowana.
- karta deklaracji pracy przejściowej - DOC (33,00 kB, 26/01/2017 09:57, obiekt)
- karta deklaracji pracy przejściowej - PDF (227,01 kB, 1/02/2019 13:47, obiekt)
e-Obiegówka
Uruchamiana jest w systemie USOSWeb
Rezygnacja ze studiów
Wniosek o rezygnację ze studiów należy złożyć poprzez USOSWeb/Dla studentów/Podania ePW
Procedura:
- po złożeniu podania przez studenta zostaje wystawiona decyzja skreślenia z listy studentów (USOSWeb)
- student ma 14 dni na odbiór decyzji skreślenia, dokument nieodebrany uznaje się jako „domniemanie doręczenia”
- decyzja staje się prawomocna w momencie jej odbioru lub po upływie 14 dni
- od powyższej decyzji nie przysługuje odwołanie
Skreślenie z listy studentów
§33 Regulaminu Studiów w PW
Kodeks Postępowania Administracyjnego
Procedura:
- po rejestracji studentów w systemie USOS, osobom, które nie otrzymały rejestracji na kolejny semestr zostaje wystawione zawiadomienie o wszczęciu postępowania administracyjnego (USOSWeb)
- student ma 14 dni na odbiór zawiadomienia o wszczęciu postępowania administracyjnego, dokument nieodebrany uznaje się jako „domniemanie doręczenia”
- od daty odbioru lub domniemania doręczenia student ma 7 dni na ewentualne zgłoszenie swoich uwag itp.
„Mając na uwadze powyższe, informuję, że zgodnie z art. 10 § 1 i § 73 Kpa, w terminie 7 dni od daty doręczenia niniejszego zawiadomienia, strona może zapoznać się z aktami sprawy, wypowiedzieć się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań, uzyskać wyjaśnienia w sprawie, składać oświadczenia, żądania, dowody, wnioski i zastrzeżenia, w siedzibie Wydziału pod adresem: ul. Nowowiejska 24, 00-665 Warszawa.”
- jeżeli Prodziekan rozpatrzy wniesione uwagi pozytywnie – zostaje wystawiona decyzja o umorzeniu postępowania w sprawie skreślenia z listy studentów (USOSWeb), a student zostaje zapisany na kolejny semestr studiów
- jeżeli Prodziekan rozpatrzy wniesione uwagi negatywnie lub jeżeli student nie zareaguje na zawiadomienie o wszczęciu postępowania administracyjnego w ciągu 7 dni (od odebrania lub domniemania doręczenia) zostaje wystawiona decyzja skreślenia z listy studentów (USOSWeb)
- od daty odbioru decyzji skreślenia lub domniemania jej doręczenia student ma 14 dni na złożenie odwołania do Rektora (poprzez podanie w USOSWeb)
- jeżeli student nie złoży odwołania – decyzja uprawomocnia się po upływie tego czasu