Strona główna » MEiL » Studia » Studia stacjonarne »
Procedury
Najważniejsze procedury
- Prace i egzaminy dyplomowe
- Opłaty i ubezpieczenie NNW
- Praktyki
- Rekrutacja na studia II-go stopnia
- Stypendia
Pozostałe opisy procedur, nie wymagające oddzielnych podstron znajdują się poniżej
Kalendarz procedur na semestr 2025L
Pełnomocnictwo do odbioru dokumentów z Dziekanatu przez osobę trzecią
Pełnomocnictwo należy osobiście złożyć w Dziekanacie. Kserokopia/skan pełnomocnictwa nie będzie honorowany.
- pełnomocnictwo szczegółowe (189,17 kB, 19/05/2022 07:35, obiekt)
Duplikat legitymacji
W przypadku zgubienia legitymacji lub zmiany danych osobowych należy wypełnić podanie ogólne (USOSWeb/Dla studentów/Podania ePW).
Do wniosku należy załączyć potwierdzenie wpłaty za duplikat legitymacji (33 zł).
Jeżeli zmiana dotyczy aktualizacji zdjęcia do legitymacji należy załączyć także aktualne zdjęcie w formacie .jpg (50KB, zdjęcie powinno mieć proporcje boków 2*2,5 przy minimalnym rozmiarze 300*375 pikseli).
Rejestracja na kolejny okres studiów, urlopy
Niżej wymienione podania należy wypełnić poprzez USOSWeb/Dla studentów/Podania ePW.
Podania składa się w określonych terminach podanych w kalendarzu na dany semestr (nie dotyczy podania o urlop zdrowotny).
- podanie dotyczące rejestracji na kolejny cykl (o rejestrację warunkową, powtarzanie semestru),
- Podanie o rejestrację warunkową można złożyć w przypadku nieosiągnięcia wymaganego progu punktowego do rejestracji na kolejny semestr. Osoby, które zdobyły minimalną ilość punktów do rejestracji nie składają podania.
- Podanie o rejestrację powtórną można złożyć będąc na ostatnim semestrze studiów (7 inż., 3 lub 4 mgr). Na danym stopniu studiów przysługują dwie powtórki semestru.
- podanie o przesunięcie terminu złożenia pracy dyplomowej o 3 miesiące,
- Podanie mogą złożyć studenci, którzy mają zaliczone wszystkie przedmioty wymagane programem studiów (oceny wpisane do USOS) oprócz Przygotowania pracy dyplomowej. Na studiach I-go stopnia (inżynierskich) do złożenia podania wymagane jest także zaliczenie praktyki dyplomowej.
- podanie o urlop zdrowotny,
- podanie o urlop okolicznościowy lub nieuwarunkowany.
- Urlop może być udzielony na okres nie dłuższy niż dwa następujące bezpośrednio po sobie semestry. Urlop okolicznościowy może zostać udzielony przez dziekana studentowi realizującemu za jego zgodą ponadprogramową część studiów w innej uczelni, odbywającemu staż lub praktykę zawodową, dokumentującemu ważne okoliczności losowe lub gdy występują inne uzasadnione przyczyny udzielenia tego urlopu. Urlop nieuwarunkowany może zostać udzielony przez dziekana na prośbę studenta, który spełnił warunki rejestracji pełnej na drugi rok studiów pierwszego stopnia albo jednolitych studiów magisterskich lub drugi semestr studiów drugiego stopnia. Urlop ten może być udzielony jedynie raz w okresie studiów i nie później niż w ciągu 14 dni od początku semestru. W przypadku gdy urlop został udzielony na jeden semestr, dopuszcza się jego przedłużenie na kolejny semestr.
Progi punktowe: https://www.meil.pw.edu.pl/MEiL/Studia/Szczegolowe-zasady-rejestracji-na-kolejne-etapy-studiow
Uznanie efektów kształcenia
- tabela_uznanie efektów uczenia (35,50 kB, 9/12/2024 14:22, obiekt)
Wypełnioną tabelę należy załączyć do podania ogólnego (USOSWeb/Dla studentów/podania ePW)
Przeniesienie
Przeniesienie może dotyczyć wyłącznie osób, które są aktualnie studentami i zaliczyły w całości co najmniej I rok studiów na studiach I-go stopnia lub 1 semestr na studiach II-go stopnia.
Student może być przyjęty na dany kierunek, rodzaj i stopień prowadzonych na Wydziale studiów w trybie przeniesienia:
Przeniesienie zewnętrzne - w sprawie przeniesienia z innej Uczelni proszę kontaktować się z Biurem ds. Przyjęć na Studia: https://www.bps.pw.edu.pl/Kontakt
- Procedura przeniesienia z innej Uczelni (138,33 kB, 22/11/2022 11:32, obiekt)
Przeniesienie wewnętrzne:
- z innego wydziału Politechniki Warszawskiej;
- z innego kierunku na drugi kierunek prowadzony w ramach Wydziału;
- wewnątrz danego kierunku studiów (zmiana formy prowadzenia studiów)
Prosimy o zapoznanie się z poniższą instrukcją:
- Informacja dla studenta_przeniesienie wewnętrzne (19,97 kB, 25/01/2021 09:18, obiekt)
Studenci Wydziału MEiL chęć przeniesienia zgłaszają poprzez podanie ogólne (USOSWeb/Dla studentów/podania ePW). W treści podania należy wpisać nazwę i kod kierunku na jaki chcą się przenieść. Podanie należy przesłać jak będą wpisane wszystkie oceny w systemie USOS oraz zaliczony w całości pierwszy rok (I stopień) / pierwszy semestr (II stopień) studiów.
Wznowienie studiów
O wznowienie studiów może ubiegać się były student Wydziału (Regulamin Studiów PW, Dział IV, §15), który przerwał studia po zaliczeniu:
- co najmniej pierwszego roku studiów na studiach pierwszego stopnia;
- pierwszego semestru studiów na studiach drugiego stopnia.
Procedura:
- Osoba, która chce wznowić studia składa w Dziekanacie wypełniony wniosek(wymagany oryginał).
- Dziekanat - przekazuje papierowy wniosek do Prodziekana ds. dydaktycznych w celu wyznaczenia warunków wznowienia.
- Dziekanat - po wyznaczeniu warunków wznowienia, otwiera nowe podanie w USOSWeb (1000-WZN), wgrywa skan papierowego wniosku i przekazuje do osoby wznawiającej z prośbą o akceptację warunków wznowienia.
- Osoba wznawiająca - akceptuje warunki wznowienia i wnosi wyznaczoną opłatę za wznowienie oraz odsyła podanie do Dziekanatu.
- Dziekanat - wpisuje wznowienie do systemu i nalicza opłaty. Po zaksięgowaniu wpłaty - zapisuje na przedmioty wyznaczone przez Prodziekana.
- Po spełnieniu warunków wznowienia Dziekanat przygotowuje rozstrzygnięcie, które po podpisaniu przez Prodziekana wgrywa do podania oraz zamyka podanie.
Deklaracja pracy przejściowej
Kartę deklaracji pracy przejściowej składa się w Sekretariacie Zakładu, w którym praca jest realizowana.
- karta deklaracji pracy przejściowej - DOC (33,00 kB, 26/01/2017 09:57, obiekt)
e-Obiegówka
Uruchamiana jest w systemie USOSWeb
Rezygnacja ze studiów
Wniosek o rezygnację ze studiów należy złożyć poprzez USOSWeb/Dla studentów/Podania ePW
Procedura:
- Po złożeniu podania przez studenta zostaje wystawiona decyzja skreślenia z listy studentów (USOSWeb)
- Student ma 14 dni na odbiór decyzji skreślenia, dokument nieodebrany uznaje się jako "domniemanie doręczenia".
- Decyzja staje się prawomocna w momencie jej odbioru lub po upływie 14 dni.
- Od powyższej decyzji nie przysługuje odwołanie.
Skreślenie z listy studentów
§33 Regulaminu Studiów w PW
Kodeks Postępowania Administracyjnego
Procedura:
- Po rejestracji studentów w systemie USOS, osobom, które nie otrzymały rejestracji na kolejny semestr zostaje wystawione zawiadomienie o wszczęciu postępowania administracyjnego (USOSWeb).
- Student ma 14 dni na odbiór zawiadomienia o wszczęciu postępowania administracyjnego, dokument nieodebrany uznaje się jako „domniemanie doręczenia”
-
Od daty odbioru lub domniemania doręczenia student ma 7 dni na ewentualne zgłoszenie swoich uwag itp.
„Mając na uwadze powyższe, informuję, że zgodnie z art. 10 § 1 i § 73 Kpa, w terminie 7 dni od daty doręczenia niniejszego zawiadomienia, strona może zapoznać się z aktami sprawy, wypowiedzieć się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań, uzyskać wyjaśnienia w sprawie, składać oświadczenia, żądania, dowody, wnioski i zastrzeżenia, w siedzibie Wydziału pod adresem: ul. Nowowiejska 24, 00-665 Warszawa.” - Jeżeli Prodziekan rozpatrzy wniesione uwagi pozytywnie – zostaje wystawiona decyzja o umorzeniu postępowania w sprawie skreślenia z listy studentów (USOSWeb), a student zostaje zapisany na kolejny semestr studiów.
- Jeżeli Prodziekan rozpatrzy wniesione uwagi negatywnie lub jeżeli student nie zareaguje na zawiadomienie o wszczęciu postępowania administracyjnego w ciągu 7 dni (od odebrania lub domniemania doręczenia) zostaje wystawiona decyzja skreślenia z listy studentów (USOSWeb).
- Od daty odbioru decyzji skreślenia lub domniemania jej doręczenia student ma 14 dni na złożenie odwołania do Rektora (poprzez podanie w USOSWeb).
- Jeżeli student nie złoży odwołania – decyzja uprawomocnia się po upływie tego czasu.