Strona główna » MEiL » Studenci » Projekty »
OMNIS Otwartość. Modernizacja. Nowoczesność. Integracja. Społeczność
W latach 2024-2029 na Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa realizowany jest projekt OMNIS Otwartość. Modernizacja. Nowoczesność. Integracja. Społeczność.
Pięć prowadzonych na Wydziale zadań projektu obejmuje modernizację programów kształcenia na kierunkach: Energetyka oraz Lotnictwo i kosmonautyka.
Wsparcie w postaci nowych lub zmodyfikowanych programów kształcenia, zajęć wyrównawczych, wyjazdów studyjnych, wykładów eksperckich oraz kursów i szkoleń skierowane będzie do studentów Wydziału MEiL.
Nauczyciele akademiccy zaangażowani w kształcenie na wybranych kierunkach podniosą kompetencje dydaktyczne poprzez udział w stażach oraz kursach, w warsztatach i szkoleniach.
Budżet zadań wynosi 5 603 048,00 zł.
Energetyka (zadania 3, 4 i 5)
Zadanie 3 - Modyfikacja programu studiów I stopnia na kierunku Energetyka (specjalność: energetyka odnawialna) na Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa.
Działania planowane w ramach realizacji zadania:
I. MODYFIKACJA PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA:
- modyfikacja programu studiów I stopnia na kierunku Energetyka,
- przygotowanie instrukcji/scenariuszy i oprzyrządowania do prowadzenia nowych zajęć dydaktycznych,
- przeprowadzenie zajęć dydaktycznych zawartych w programie studiów z udziałem specjalistów z otoczenia społeczno-gospodarczego.
II. DODATKOWE ELEMENTY KSZTAŁCENIA:
- realizacja szkoleń specjalistycznych.
III. REALIZACJA DZIAŁAŃ ZMIERZAJĄCYCH DO OGRANICZENIA ZJAWISKA PRZEDWCZESNEGO KOŃCZENIA NAUKI
- opracowanie programów zajęć wyrównawczych z przedmiotów progowych.
Grupą objętą wsparciem w latach 2024-2029 w ramach działań I-III jest grupa 30 studentów studiów I. stopnia na kierunku Energetyka (specjalność energetyka odnawialna).
IV. PODNOSZENIE KOMPETENCJI KADRY (SZKOLENIA, STAŻE, WIZYTY STUDYJNE, inne formy).
- szkolenia, warsztaty i kursy dla nauczycieli akademickich,
- zagraniczne staże dydaktyczne nauczycieli akademickich.
Grupą objętą wsparciem w latach 2024-2029 w ramach działania IV jest grupa 25 nauczycieli akademickich zaangażowanych w kształcenie na kierunku Energetyka.
Wskaźniki zadania:
- liczba opracowanych zestawów materiałów dydaktycznych do zmodyfikowanych/nowych przedmiotów: 12
- liczba studentów objętych wsparciem w zakresie nabywania i rozwoju kompetencji lub kwalifikacji(wskaźnik dotyczy liczby studentów, którzy podjęli kształcenie na kierunku/specjalności): 30
- liczba osób z kadry akademickiej objętych wsparciem w zakresie nabywania i rozwoju kompetencji lub kwalifikacji: 25
- liczba osób uczestniczących w kształceniu na poziomie wyższym, które nabyły kompetencje lub kwalifikacje dzięki wsparciu EFS+(wskaźnik dotyczy liczby absolwentów:) 25
- liczba nowo uruchomionych lub zmodyfikowanych kierunków studiów: 1
- liczba opracowanych nowych lub zmodyfikowanych programów kształcenia: 1
- liczba studentów/studentek objętych wsparciem w ramach dodatkowych elementów kształcenia: 25
- liczba studentów/studentek, którzy podnieśli kompetencje w ramach dodatkowych elementów kształcenia: 25
Całkowity budżet zadania 3 wynosi 917 620,00 zł.
Zadanie 4 - Modyfikacja programu studiów II stopnia na kierunku Energetyka (specjalność: energetyka odnawialna) na Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa.
Działania planowane w ramach realizacji zadania:
I. MODYFIKACJA PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA:
- modyfikacja programu studiów I stopnia na kierunku Energetyka,
- przygotowanie instrukcji/scenariuszy i oprzyrządowania do prowadzenia nowych zajęć dydaktycznych.
II. DODATKOWE ELEMENTY KSZTAŁCENIA:
- realizacja szkoleń specjalistycznych (Ansys Fluent).
Grupą objętą wsparciem w latach 2024-2029 w ramach działań I-II jest grupa 60 studentów studiów II. stopnia na kierunku Energetyka (specjalność energetyka odnawialna).
Wskaźniki zadania:
- liczba opracowanych zestawów materiałów dydaktycznych do zmodyfikowanych/nowych przedmiotów: 8
- liczba studentów objętych wsparciem w zakresie nabywania i rozwoju kompetencji lub kwalifikacji(wskaźnik dotyczy liczby studentów, którzy podjęli kształcenie na kierunku/specjalności): 60
- liczba osób uczestniczących w kształceniu na poziomie wyższym, które nabyły kompetencje lub kwalifikacje dzięki wsparciu EFS+(wskaźnik dotyczy liczby absolwentów:) 30
- liczba nowo uruchomionych lub zmodyfikowanych kierunków studiów: 1
- liczba opracowanych nowych lub zmodyfikowanych programów kształcenia: 1
- liczba studentów/studentek objętych wsparciem w ramach dodatkowych elementów kształcenia: 24
- liczba studentów/studentek, którzy podnieśli kompetencje w ramach dodatkowych elementów kształcenia: 24
Całkowity budżet zadania 4 wynosi 497 200,00 zł.
Zadanie 5 - Modyfikacja studiów I stopnia na kierunku Energetyka (specjalność: energetyka jądrowa) na Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa (we współpracy z innymi wydziałami)
Działania planowane w ramach realizacji zadania:
I. MODYFIKACJA PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA:
- przygotowanie instrukcji/scenariuszy i oprzyrządowania do prowadzenia nowych zajęć dydaktycznych,
II. DODATKOWE ELEMENTY KSZTAŁCENIA:
- realizacja studenckich wizyt studyjnych w zagranicznych obiektach przemysłowych oraz badawczo-naukowych,
- realizacja szkoleń specjalistycznych.
III. REALIZACJA DZIAŁAŃ ZMIERZAJĄCYCH DO OGRANICZENIA ZJAWISKA PRZEDWCZESNEGO KOŃCZENIA NAUKI
- opracowanie programów zajęć wyrównawczych.
Grupą objętą wsparciem w latach 2024-2028 w ramach działań I-III jest grupa 100 studentów studiów I. stopnia na kierunku Energetyka (specjalność energetyka jądrowa).
IV. PODNOSZENIE KOMPETENCJI KADRY (SZKOLENIA, STAŻE, WIZYTY STUDYJNE, inne formy).
- zagraniczne staże dydaktyczne nauczycieli akademickich,
- zagraniczne szkolenia i kursy z kodów systemowych,
- zagraniczne szkolenia i kursy z wykorzystania symulatora,
- zagraniczne wizyty studyjne.
Grupą objętą wsparciem w latach 2024-2028 w ramach działania IV jest grupa 7 nauczycieli akademickich zaangażowanych w kształcenie na kierunku Lotnictwo i Kosmonautyka.
Wskaźniki zadania:
- liczba opracowanych zestawów materiałów dydaktycznych do zmodyfikowanych/nowych przedmiotów: 19
- liczba studentów objętych wsparciem w zakresie nabywania i rozwoju kompetencji lub kwalifikacji(wskaźnik dotyczy liczby studentów, którzy podjęli kształcenie na kierunku/specjalności): 100
- liczba osób z kadry akademickiej objętych wsparciem w zakresie nabywania i rozwoju kompetencji lub kwalifikacji: 7
- liczba osób uczestniczących w kształceniu na poziomie wyższym, które nabyły kompetencje lub kwalifikacje dzięki wsparciu EFS+(wskaźnik dotyczy liczby absolwentów:) 75
- liczba nowo uruchomionych lub zmodyfikowanych kierunków studiów: 1
- liczba opracowanych nowych lub zmodyfikowanych programów kształcenia: 1
- liczba studentów/studentek objętych wsparciem w ramach dodatkowych elementów kształcenia: 75
- liczba studentów/studentek, którzy podnieśli kompetencje w ramach dodatkowych elementów kształcenia: 75
Całkowity budżet zadania 4 wynosi 1 407 120,00 zł.
Lotnictwo i kosmonautyka (zadania 6 i 7)
Zadanie 6 - Modyfikacja programu studiów I stopnia na kierunku Lotnictwo i Kosmonautyka na Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa (nowe specjalności: Eksploatacja Statków Powietrznych, Aerospace Propulsion Systems, Aerospace Structures and Systems).
Działania planowane w ramach realizacji zadania:
I. MODYFIKACJA PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA:
- modyfikacja programu studiów I stopnia na kierunku Lotnictwo i Kosmonautyka,
- przygotowanie instrukcji/scenariuszy i oprzyrządowania do prowadzenia nowych zajęć dydaktycznych,
- przeprowadzenie zajęć dydaktycznych zawartych w programie studiów z udziałem specjalistów z otoczenia społeczno-gospodarczego.
II. DODATKOWE ELEMENTY KSZTAŁCENIA:
- przeprowadzenie zajęć dydaktycznych wykraczających poza program studiów (wykłady eksperckie w wymiarze 19h rocznie).
III. REALIZACJA DZIAŁAŃ ZMIERZAJĄCYCH DO OGRANICZENIA ZJAWISKA PRZEDWCZESNEGO KOŃCZENIA NAUKI
- opracowanie programów zajęć wyrównawczych dla najtrudniejszych przedmiotów.
Grupą objętą wsparciem w latach 2024-2029 w ramach działań I-III jest grupa 175 studentów studiów I. stopnia na kierunku Lotnictwo i Kosmonautyka.
IV. PODNOSZENIE KOMPETENCJI KADRY (SZKOLENIA, STAŻE, WIZYTY STUDYJNE, inne formy).
- zagraniczne/krajowe staże dydaktyczne nauczycieli akademickich,
- zagraniczne/krajowe szkolenia i kursy zewnętrzne.
Grupą objętą wsparciem w latach 2024-2029 w ramach działania IV jest grupa 19 nauczycieli akademickich zaangażowanych w kształcenie na kierunku Lotnictwo i Kosmonautyka.
Wskaźniki zadania:
- liczba opracowanych zestawów materiałów dydaktycznych do zmodyfikowanych/nowych przedmiotów: 19
- liczba studentów objętych wsparciem w zakresie nabywania i rozwoju kompetencji lub kwalifikacji(wskaźnik dotyczy liczby studentów, którzy podjęli kształcenie na kierunku/specjalności): 175
- liczba osób z kadry akademickiej objętych wsparciem w zakresie nabywania i rozwoju kompetencji lub kwalifikacji: 19
- liczba osób uczestniczących w kształceniu na poziomie wyższym, które nabyły kompetencje lub kwalifikacje dzięki wsparciu EFS+(wskaźnik dotyczy liczby absolwentów:) 85
- liczba nowo uruchomionych lub zmodyfikowanych kierunków studiów: 1
- liczba opracowanych nowych lub zmodyfikowanych programów kształcenia: 1
- liczba studentów/studentek objętych wsparciem w ramach dodatkowych elementów kształcenia: 175
- liczba studentów/studentek, którzy podnieśli kompetencje w ramach dodatkowych elementów kształcenia: 175
Całkowity budżet zadania 6 wynosi 1 389 960,00 zł.
Zadanie 7 - Modyfikacja programu studiów II stopnia na kierunku Lotnictwo i Kosmonautyka na Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa (nowe specjalności: Zarządzanie Bezpieczeństwem w Lotnictwie, Aerospace Propulsion Systems, Aerospace Structures and Systems, Bezzałogowe Systemy Latające).
Działania planowane w ramach realizacji zadania:
I. MODYFIKACJA PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA:
- modyfikacja programu studiów II stopnia na kierunku Lotnictwo i Kosmonautyka,
- przygotowanie instrukcji/scenariuszy i oprzyrządowania do prowadzenia nowych zajęć dydaktycznych,
- przeprowadzenie zajęć dydaktycznych zawartych w programie studiów
- z udziałem specjalistów z otoczenia społeczno-gospodarczego,
- wykłady ekspertów zagranicznych na przedmiotach specjalnościowych.
II. DODATKOWE ELEMENTY KSZTAŁCENIA:
- przeprowadzenie zajęć dydaktycznych wykraczających poza program studiów (wykłady eksperckie w wymiarze 16h łącznie).
III. REALIZACJA DZIAŁAŃ ZMIERZAJĄCYCH DO OGRANICZENIA ZJAWISKA PRZEDWCZESNEGO KOŃCZENIA NAUKI
- opracowanie programów zajęć wyrównawczych dla najtrudniejszych przedmiotów.
Grupą objętą wsparciem w latach 2024-2029 w ramach działań I-III jest grupa 67 studentów studiów I. stopnia na kierunku Lotnictwo i Kosmonautyka.
IV. PODNOSZENIE KOMPETENCJI KADRY (SZKOLENIA, STAŻE, WIZYTY STUDYJNE, inne formy).
- zagraniczne/krajowe staże dydaktyczne nauczycieli akademickich,
- zagraniczne/krajowe szkolenia i kursy zewnętrzne.
Grupą objętą wsparciem w latach 2024-2029 w ramach działania IV jest grupa 21 nauczycieli akademickich zaangażowanych w kształcenie na kierunku Lotnictwo i Kosmonautyka.
Wskaźniki zadania:
- liczba opracowanych zestawów materiałów dydaktycznych do zmodyfikowanych/nowych przedmiotów: 21
- liczba studentów objętych wsparciem w zakresie nabywania i rozwoju kompetencji lub kwalifikacji(wskaźnik dotyczy liczby studentów, którzy podjęli kształcenie na kierunku/specjalności): 67
- liczba osób z kadry akademickiej objętych wsparciem w zakresie nabywania i rozwoju kompetencji lub kwalifikacji: 21
- liczba osób uczestniczących w kształceniu na poziomie wyższym, które nabyły kompetencje lub kwalifikacje dzięki wsparciu EFS+(wskaźnik dotyczy liczby absolwentów:) 50
- liczba nowo uruchomionych lub zmodyfikowanych kierunków studiów: 1
- liczba opracowanych nowych lub zmodyfikowanych programów kształcenia: 1
- liczba studentów/studentek objętych wsparciem w ramach dodatkowych elementów kształcenia: 67
- liczba studentów/studentek, którzy podnieśli kompetencje w ramach dodatkowych elementów kształcenia: 67
Całkowity budżet zadania 7 wynosi 1 391 148,00 zł.