Strona główna » MEiL » Studenci » Projekty » Projekty archiwalne » NZN2 »
Rozwój autonomicznego pojazdu miejskiego o minimalnym zużyciu paliwa. Udział w międzynarodowych zawodach Shell Eco-marathon
Projekt realizowany w okresie 11.09.2017-10.09.2018 przez Studenckie Koło Aerodynamiki Pojazdów pod kierownictwem dr. hab. inż. Janusza Piechnę, prof. PW.
Celem projektu jest udział studentów SKAP w prestiżowych zawodach międzynarodowych Shell Eco-marathon oraz Finnish Mileage Marathon.
Kwota dofinansowania projektu: | 250 000,00 zł |
w tym z UE: | 210 700,00 zł |
w tym ze środków krajowych: | 39 00,00 zł |
Jednym z aktualnych kierunków rozwoju branży motoryzacyjnej jest minimalizacja kosztów eksploatacyjnych związanych z użyciem samochodu. Coraz popularniejsze stają się pojazdy wyposażone w napęd hybrydowy lub elektryczny. Widoczna jest też tendencja do opracowywania nowoczesnych konstrukcji samochodów autonomicznych, w których komputery wyręczają człowieka w sterowaniu pojazdem.
Aby wyjść naprzeciw powyższym problemom, w projekcie postanowiono skupić się nad dwoma głównymi zagadnieniami:
- zaprojektowanie, wykonanie oraz implementacja w pojeździe systemu autonomicznego sterowania silnikiem oraz opracowanie koncepcji autonomicznego sterowania ruchem pojazdu kategorii UrbanConcept;
- przeprowadzenie analizy możliwości technicznych hybrydyzacji pojazdu Orion, na podstawie badań jednostkowego zużycia paliwa silnika do generatora szeregowego;
Projekt obejmuje wsparciem 23 studentów, którzy wezmą udział w międzynarodowych zawodach:
- Shell Eco-marathon Europe 2018 w Londynie
Shell Eco-marathon (SEM) to jeden z najbardziej prestiżowych międzynarodowych konkursów studenckich o tematyce motoryzacyjnej. Zespoły stają przed wyzwaniem zaprojektowania, zbudowania i przetestowania najbardziej wydajnych energetycznie pojazdów.
- Shell Eco-marathon Challenger 2018 w Le Mans
- Finnish Mileage Marathon 2018 Nokia
Finnish Mileage Marathon, to międzynarodowe zawody organizowane przez Finnish Mileage Marathon Club, wpisujące się w tematykę projektowania najbardziej wydajnych energetycznie pojazdów