Zmęczenie i mechanika pękania

Badania doświadczalne i symulacje numeryczne rozwoju pęknięć zmęczeniowych typu „Squat” w szynach kolejowych [1]

S. Bogdański & M. W. Brown* (2002). Modelling the three-dimensional behaviour of shallow rolling contact fatigue cracks in rails. WEAR, Vol. 253/1-2, pp. 17-25. *University of Sheffield, UK

Modele oddziaływania płynu na ścianki pęknięcia zmęczeniowego [2]

S. Bogdański (2005). Liquid-Solid interaction at opening in rolling contact fatigue cracks. WEAR, Vol. 258/7-8, pp. 1273-1279.

Fazy mechanizmu zamknięcia płynu –wyniki obliczeń MES 2D, [3]

Bogdański S., Lewicki P. & Szymaniak M. (2005). Experimental and theoretical investigation of the phenomenon of filling the RCF crack with liquid. WEAR, Vol. 258/7-8, pp. 1280-1287.

Modelowanie ściskanej warstwy płynu w pęknięciu w strefie kontaktu, [4]

S. Bogdański (2002). A rolling contact fatigue crack driven by squeeze fluid film. INT. JOURN. OF FATIGUE AND FRACTURE OF ENGINEERING MATERIALS AND STRUCTURES, Vol. 25, pp. 1061-1071.

Zastosowanie parametrycznych modeli 3D MES do analizy rozwoju pęknięć typu „Squat” w szynach kolejowych, [5]

S. Bogdański (2005). Predicting the growth of RCF crack with the Use of 3D multi-size finite element model. Book; ”life cycle tribology” edited by D. Dowson et al., ELSEVIER – TRIBOLOGY AND INTERFACE ENG. SERIES, No. 48, pp. 709-721.

Zastosowanie skalowalnych modeli 2D MES do analizy rozwoju pęknięć, [6]

Bogdański S. & Trajer M. (2005). A dimensionless, multi-size Finite element model of a rolling contact fatigue crack.
WEAR, Vol. 258/7-8, pp. 1265-1272.

Modelowanie 3D mechanizmu zamknięcia płynu –wyniki obliczeń MES 3D, [7]

Bogdański, S., Lewicki P. (2008). 3D model of liquid entrapment mechanism for rolling contact fatigue cracks in rails. Wear, Volume 265, Issues 9-10, 30 October 2008, Pages 1356-1362.

Niebezpieczeństwo rozwoju krótkich pęknięć  na powierzchni tocznej szyn kolejowych [8]

M. Olzak, J. Stupnicki (2001). Badania wpływu parametrów szeregu pęknięć w warstwie wierzchniej na amplitudy WIN w trakcie przetaczania obciążenia. Materiały VIII Krajowej Konferencji Mechaniki Pękania, Kielce-Cedzyna

Badanie rozwoju pęknięcia zmęczeniowego typu „squat” z uwzględnieniem rzeczywistych parametrów geometrycznych [9]

Pyrzanowski P. (2007). Estimation and consequences of the crack thickness parameter in the assessment of crack growth behaviour of “squat” type cracks in the rail-wheel contact zone . ENGINEERING FRACTURE MECHANICS, 74, p.2574-2584