Sprawozdanie z przebiegu ankietyzacji zajęć dydaktycznych w roku akademickim 2009/2010

Syntetyczne wyniki

Semestr zimowy 2009/2010

 

Poddano ankietyzacji 58 przedmiotów obejmujących wykład, lub wykład i ćwiczenia (w jednym przypadku wykład i projekt) oraz 38 zajęć typu lektoraty, ćwiczenia oraz laboratoria.

 

Daje to łączną liczbę 96 ankietowanych zajęć. Zebrano łącznie 3422 ankiet, w tym 2006 dotyczyło wykładów, czy też wykładów łącznie z ćwiczeniami (a  w jednym przypadku wykładu  z projektem).

 

Najlepiej oceniono stosunek prowadzących do studentów – całkowita średnia ocena wynosi tutaj 4.415,  w następnej kolejności wysoko oceniano formalne aspekty prowadzenia zajęć – 4.185. Niewiele gorzej oceniono zawartość merytoryczną przedmiotów – średnia z ocen wynosi tutaj 4.16, oraz atrakcyjność prowadzenia zajęć  - średnia 4.045. Najsłabiej studenci ocenili swoje zaangażowanie  w zajęcia – średnia 3.82.

 

Dało się zauważyć iż przeciętnie wyższe oceny uzyskują te zajęcia, gdzie wymagany jest bliższy kontakt prowadzącego ze studentem (czyli  ćwiczenia, laboratoria, lektoraty): dla przykładu średnia pytania 2 wyłącznie dla przedmiotów wykładowych wynosi 3.97  a dla pozostałych przedmiotów 4.12. Dla pytania 3 uzyskano  4.31 dla przedmiotów z wykładami i 4.52 dla pozostałych,  dla pytania 4 uzyskano  4.11 dla przedmiotów z wykładami i 4.52 dla pozostałych, dla pytania 5 uzyskano  3.79 dla przedmiotów z wykładami i 3.85  dla pozostałych,  Prawidłowość tą nasz Wydział zauważył już w uprzednich latach – wskazuje ona,  iż bliższy kontakt prowadzącego ze studentami w mniejszych grupach studenckich skutkuje  lepsza oceną wszelkich aspektów prowadzenia zajęć.

 

Jedynie w przypadku oceny zawartości merytorycznej przedmiotu (pytanie 1)   prawidłowość jest odwrotna; tutaj studenci  ocenili  wyżej  ankietowane przedmioty wykładowe  - 4.17, przedmioty  typu ćwiczenia, laboratoria, lektoraty – 4.15.

 

Semestr letni 2009/2010

 

Poddano ankietyzacji 44 przedmioty obejmujących wykład i  wykład oraz  ćwiczenia (9 przedmiotów z 44) oraz  65 zajęć typu lektoraty, ćwiczenia oraz laboratoria.

 

Daje to łączną liczbę 109 ankietowanych zajęć. Zebrano łącznie 3561 ankiet, w tym 1888 dotyczyło wykładów, czy też wykładów łącznie z ćwiczeniami.

 

Najlepiej oceniono stosunek prowadzących do studentów – całkowita średnia ocena wynosi tutaj 4.45,  w następnej kolejności wysoko oceniano formalne aspekty prowadzenia zajęć – 4.185. Niewiele gorzej oceniono zawartość merytoryczną przedmiotów – średnia z ocen wynosi tutaj 4.18,  oraz atrakcyjność prowadzenia zajęć  - średnia 4.07. Najsłabiej studenci ocenili swoje zaangażowanie  w zajęcia – średnia 3.82.

 

Dało się zauważyć iż przeciętnie wyższe oceny uzyskują te zajęcia, gdzie wymagany jest bliższy kontakt prowadzącego ze studentem (czyli  ćwiczenia, laboratoria, lektoraty): średnia pytania 1 wyłącznie dla przedmiotów wykładowych wynosi 4.15 a dla pozostałych przedmiotów 4.21, średnia pytania 2 wyłącznie dla przedmiotów wykładowych wynosi 3.99  a dla pozostałych przedmiotów 4.15. Dla pytania 3 uzyskano  4.42 dla przedmiotów z wykładami i 4.48 dla pozostałych,  dla pytania 4 uzyskano  4.11 dla przedmiotów z wykładami i 4.27 dla pozostałych.  Dla pytania 5 uzyskano  3.76 dla przedmiotów z wykładami i 3.88  dla pozostałych.  Prawidłowość tą nasz Wydział zauważył już w uprzednich latach – wskazuje ona,  iż bliższy kontakt prowadzącego ze studentami w mniejszych grupach studenckich skutkuje  lepsza oceną wszelkich aspektów prowadzenia zajęć.

 

Wynik całkowity za rok 2009/10

 

Najlepiej oceniono stosunek prowadzących do studentów – całkowita średnia ocena wynosi tutaj 4.415,  w następnej kolejności wysoko oceniano  formalne aspekty prowadzenia zajęć– średnia z ocen wynosi tutaj 4.185.  Niewiele gorzej oceniono zawartość merytoryczną przedmiotów– średnia z ocen – 4.17  oraz atrakcyjność prowadzenia zajęć  - średnia 4.0575. Najsłabiej studenci ocenili swoje zaangażowanie  w zajęcia – średnia 3.82.

 

Na WYKRESIE 1 pokazano zestawienie wyników uzyskanych w roku  akad 2008/09  i 2009/10. W roku 2009/10 daje się zauważyć niewielki spadek ocen  z wyjątkiem pytania 3 dotyczącego  stosunku  prowadzących do studentów.  Szukając interpretacji tej zmiany należy stwierdzić iż w ostatnim  ankietowanym roku istotnie zmieniono warunki ankietyzacji włączając dużą porcję zajęć prowadzonych przez jednostki zewnętrzne na zlecenie Wydziału.

Wykres 0910
 
application/pdf Wersja PDF (75,86 kB, 7/12/2013 00:32)