Sprawozdanie z przebiegu ankietyzacji zajęć dydaktycznych w roku akademickim 2010/2011

Syntetyczne wyniki

Semestr zimowy 2010/2011

Poddano ankietyzacji 48 przedmiotów obejmujących wykład, lub wykład i ćwiczenia (w jednym przypadku wykład i projekt) oraz 47 zajęć typu lektoraty, ćwiczenia oraz laboratoria.

Daje to łączną liczbę 95 ankietowanych zajęć. Zebrano łącznie 3008 ankiet, w tym 1776 dotyczyło wykładów, czy też wykładów łącznie z ćwiczeniami.

Najlepiej oceniono stosunek prowadzących do studentów (pyt.3) – całkowita średnia ocena wynosi tutaj 4.475 (4.415 odpowiedni semestr ubiegłego  roku),  w następnej kolejności wysoko oceniano zawartość merytoryczną przedmiotów  (pyt.1) – średnia z ocen wynosi tutaj 4.33 (4.16 ub.r). Niewiele gorzej oceniono formalne aspekty prowadzenia zajęć (pyt.4) –4.29 (4.185 ub. r.). oraz atrakcyjność prowadzenia zajęć (pyt.2)  - średnia 4.136 (4.045 ub.r.)., zaplecze techniczne (pyt.5) oceniono na 3.84.  Najsłabiej studenci ocenili swoje zaangażowanie  w zajęcia  (pyt.5)– średnia 3.82.

Dało się zauważyć iż przeciętnie w pytaniach 2,3,4 wyższe oceny uzyskują te zajęcia, gdzie wymagany jest bliższy kontakt prowadzącego ze studentem (czyli  ćwiczenia, laboratoria, lektoraty): średnia pytania 2  wyłącznie dla przedmiotów wykładowych wynosi 4.11  a dla pozostałych przedmiotów 4.16, średnia pytania 3 wyłącznie dla przedmiotów wykładowych wynosi 4.45  a dla pozostałych przedmiotów 4.5, średnia pytania 4 wyłącznie dla przedmiotów wykładowych wynosi 4.27  a dla pozostałych przedmiotów 4.31. Dla pytania 1 uzyskano  natomiast 4.38 dla przedmiotów z wykładami i 4.29 dla pozostałych, dla pytania  5 uzyskano  3.85 dla przedmiotów z wykładami i 3.83 dla pozostałych. To porównanie wskazuje  iż bliższy kontakt prowadzącego ze studentami w mniejszych grupach studenckich skutkuje w większości lepsza oceną  sposobu prowadzenia zajęć (pytania 2,3,4).

Semestr letni 2010/2011

Poddano ankietyzacji 39 przedmiotów obejmujących wykład i  wykład oraz  ćwiczenia, oraz  34 zajęć  obejmujących ćwiczenia oraz laboratoria oraz  11 lektoratów.

Daje to łączną liczbę 84 ankietowanych zajęć. Zebrano łącznie 2964 ankiet, w tym 1824 dotyczyło wykładów, czy też wykładów łącznie z ćwiczeniami.

Najlepiej oceniono stosunek prowadzących do studentów  (pyt.3) – całkowita średnia ocena wynosi tutaj -  4.43  (ub. r. 4.45) – w tym najsłabiej wypadły wykłady i wykłady z ćwiczeniami  4.32, a najlepiej  lektoraty 4.53.,  w następnej kolejności wysoko oceniono  formalne aspekty prowadzenia zajęć (pyt. 4)  – 4.27 (ub. r. 4.185)  w tym  najlepiej wypadły  lektoraty -  4.38, a najsłabiej wykłady lub wykłady z ćwiczeniami –4.06. Kolejne oceny to: - zawartość merytoryczna przedmiotów  (pyt 1) - 4.1  (ub.r. 4.18)  w tym najlepiej wypadły ćwiczenia -  4.26 a najgorzej lektoraty 3.98,  - sposób prowadzenia zajęć( pyt.2)  - 4.037 (4.07 ub.r) – w tym najlepiej ćwiczenia a  4.12, a  najsłabiej wykłady lub wykłady z ćwiczeniami 3.88, warunki prowadzonych zajęć  (pyt.5) –3.93  w tym najlepiej ćwiczenia – 4.01, najsłabiej wykłady lub wykłady z ćwiczeniami 3.88. Najsłabiej studenci ocenili swoje zaangażowanie  w zajęcia (pyt.6)  – 3.79 – w tym najlepiej zaangażowanie w ćwiczenia – 4.0,  a najgorzej zaangażowanie w  wykłady lub wykłady z ćwiczeniami – 3.61

Również w tym semestrze dało się zauważyć iż w pytaniach 2,3,4  (sposób prowadzenia zajęć)  przeciętnie wyższe oceny uzyskują te zajęcia, gdzie wymagany jest bliższy kontakt prowadzącego ze studentem (czyli  ćwiczenia, laboratoria, lektoraty):

Prawidłowość tą nasz Wydział zauważył już w uprzednich latach – wskazuje ona,  iż bliższy kontakt prowadzącego ze studentami w mniejszych grupach studenckich skutkuje  lepsza oceną wszelkich aspektów prowadzenia zajęć.

Wynik całkowity za rok 2010/11

Najlepiej oceniono stosunek prowadzącego  do studentów  – całkowita średnia ocena wynosi tutaj 4.59 (ub.r. 4.415),  w następnej kolejności wysoko oceniano  formalne aspekty prowadzenia zajęć– średnia z ocen wynosi tutaj 4.28 (ub.r. 4.185).  Niewiele gorzej oceniono zawartość merytoryczną przedmiotów– średnia z ocen – 4.215 (ub. r.  4.17)  oraz atrakcyjność prowadzenia zajęć  - średnia 4.0865 (ub.r. 4.0575). Najsłabiej studenci ocenili swoje zaangażowanie  w zajęcia – średnia  3.805 (ub.r. 3.82). Warunki prowadzenia zajęć po raz pierwszy ankietowane  w tym semestrze  były ocenione na  3.93.

Na WYKRESIE 1 pokazano zestawienie wyników uzyskanych w roku  akad 2009/10  i 2010/11. W roku 2010/11 daje się zauważyć wzrost ocen  z wyjątkiem pytania  dotyczącego  zaangażowania  studentów.   

20102011
 
application/pdf Wersja PDF (84,22 kB, 6/12/2013 14:59)