Sprawozdanie z przebiegu ankietyzacji zajęć dydaktycznych w roku akademickim 2011/2012

Syntetyczne wyniki

Semestr zimowy 2011/2012

Poddano ankietyzacji 49 przedmiotów obejmujących wykład i  wykład oraz  ćwiczenia, oraz  39 zajęć  obejmujących ćwiczenia oraz laboratoria .

Daje to łączną liczbę 98 ankietowanych zajęć. Zebrano łącznie 53892 ankiet, w tym 20595 dotyczyło wykładów, czy też wykładów łącznie z ćwiczeniami.

Najlepiej oceniono stosunek prowadzących do studentów  (pyt.3) – całkowita średnia ocena wynosi tutaj -  4.435  (ub. r. 4.43) – w tym słabiej wypadły wykłady i wykłady z ćwiczeniami  4.42, a lepiej  ćwiczenia, laboratoria, projekty - 4.45.,  w następnej kolejności wysoko oceniono  formalne aspekty prowadzenia zajęć (pyt. 4)  – 4.3 (ub. r. 4.27)  w tym  lepiej wypadły  ćwiczenia, laboratoria, projekty -  4.31, a słabiej wykłady lub wykłady z ćwiczeniami –4.29. Kolejne oceny to: - zawartość merytoryczna przedmiotów  (pyt 1) - 4.255  (ub.r. 4.1)  w tym lepiej wypadły ćwiczenia, laboratoria, projekty -  4.26 a gorzej wykłady –4.25,  - sposób prowadzenia zajęć( pyt.2)  - 4.015 (4.037 ub.r) – w tym lepiej ćwiczenia a  4.12, a  słabiej wykłady lub wykłady z ćwiczeniami 4.12, warunki prowadzonych zajęć  (pyt.5) – 4.065 w tym lepiej wykłady lub wykłady z ćwiczeniami– 4.07, trochę słabiej  ćwiczenia 4.06. Najsłabiej studenci ocenili swoje zaangażowanie  w zajęcia (pyt.6)  – 4.02  (w ub. r. – 3.79) – w tym lepiej zaangażowanie w ćwiczenia – 4.07,  a gorzej zaangażowanie w  wykłady lub wykłady z ćwiczeniami – 3.97.

Semestr letni 2011/2012

Poddano ankietyzacji 49 przedmiotów obejmujących wykład, lub wykład i ćwiczenia (w jednym przypadku wykład i projekt) oraz  31 zajęć typu lektoraty, ćwiczenia oraz laboratoria.

Daje to łączną liczbę 80 ankietowanych zajęć. Zebrano łącznie 40564 ankiety, w tym 14711 dotyczyło wykładów, czy też wykładów łącznie z ćwiczeniami.

Najlepiej oceniono stosunek prowadzących do studentów (pyt.3) – całkowita średnia ocena wynosi tutaj 4.45 (4.475 odpowiedni semestr ubiegłego  roku),  w następnej kolejności wysoko oceniano formalne aspekty prowadzenia zajęć (pyt.4) – 4.31 (4.29 ub. r.). Niewiele gorzej oceniono zawartość merytoryczną przedmiotów  (pyt.1) – średnia z ocen wynosi tutaj 4.275 (4.33 ub. r.). Atrakcyjność prowadzenia zajęć (pyt.2) została oceniona na 4.185 (4.136).  Warunki prowadzonych zajęć  (pyt.5, w ub. r. – 3.93)  i swoje zaangażowanie  w zajęcia (pyt.6, w ub. r. 3.82)  uzyskały takie same oceny 4.005.

Dało się zauważyć iż przeciętnie w pytaniu 2, 6 wyższe oceny uzyskują te zajęcia, gdzie wymagany jest bliższy kontakt prowadzącego ze studentem (czyli  ćwiczenia, laboratoria, lektoraty): średnia pytania 2  wyłącznie dla przedmiotów wykładowych wynosi 4.17  a dla pozostałych przedmiotów 4.20, średnia pytania 6 wyłącznie dla przedmiotów wykładowych wynosi 3.96  a dla pozostałych przedmiotów 4.05.

Średnie pytań 3 i 4 były identyczne: wynosiły odpowiednio  4.35 i 4.31 dla obu grup przedmiotów.  Dla pytania 1 uzyskano  natomiast 4.28 dla przedmiotów z wykładami i 4.27 dla pozostałych, dla pytania  5 uzyskano  4.07 dla przedmiotów z wykładami i  4.03 dla pozostałych. To porównanie wskazuje  iż bliższy kontakt prowadzącego ze studentami w mniejszych grupach studenckich skutkuje w większości lepsza oceną  sposobu prowadzenia zajęć (pytania 2,3,4).

Również w tym semestrze dało się zauważyć iż w pytaniach 2,6  (sposób prowadzenia zajęć, zaangażowanie  studentów w zajęcia )  wyraźnie  wyższe oceny uzyskują te zajęcia, gdzie wymagany jest bliższy kontakt prowadzącego ze studentem (czyli  ćwiczenia, laboratoria, lektoraty):

Prawidłowość tą nasz Wydział odnotował  już w uprzednich latach – wskazuje ona,  iż bliższy kontakt prowadzącego ze studentami w mniejszych grupach studenckich skutkuje  lepszą oceną wszelkich aspektów prowadzenia zajęć.

Wynik całkowity za rok 2011/2012

Najlepiej oceniono stosunek prowadzącego  do studentów  (pyt.3) – całkowita średnia ocena wynosi tutaj 4.4425 (ub. r. 4.59),  w następnej kolejności wysoko oceniano  formalne aspekty prowadzenia zajęć (pyt. 4) – średnia z ocen wynosi tutaj 4.305 (ub.r. 4.28).  Niewiele gorzej oceniono zawartość merytoryczną przedmiotów (pyt.1) – średnia z ocen – 4.266 (ub. r.  4.215)  oraz  i atrakcyjność prowadzenia zajęć (pyt.2) - średnia 4.167 (ub.r. 4.0865). Najsłabiej studenci ocenili swoje zaangażowanie  w zajęcia (pyt.6) – średnia  4.02 (ub.r. 3.805). Warunki prowadzenia zajęć (pyt.5)  były ocenione  na 4.0575 (po raz pierwszy ankietowane  w  semestrze  letnim 2010/11 były ocenione na  3.93).

Na WYKRESIE 1 pokazano zestawienie wyników uzyskanych w roku akad. 2010/11  i 2011/12. W roku 2011/12 daje się zauważyć niewielki wzrost ocen, wszystkie oceny są powyżej 4. 

wykres20112012
 
application/pdf Wersja PDF (42,68 kB, 31/01/2013 15:03)